Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Osmosewater drinkbaar?

Ik drink het lekkerste water gewoon uit de kraan .
Nog nooit ergens anders beter water gedronken .

Osmosewater drinken is iets anders dan zacht water drinken .... dat heeft niks met elkaar te maken .
Als je dan denkt dat je je mineralen kunt aanvullen met voeding uit de supermarkt , dan zit je helemaal mis .
Bijna alle groenten die je kan kopen bevatten misschien 20 tot 30 procent aan mineralen tov 50-100 jaar geleden .
Groenten is dramatisch , fruit valt soms nog mee .
Ik hoef zelf maar de helft te eten tov van degene die in de supermarkt zijn prakkie haalt om hetzelfde binnen te krijgen 😊
De meesten weten al niet meer hoe iets moet smaken .....
ik eet alleen nog vlees uit de supermarkt groenten eiren melk haal ik bij de boer en wil dan zoon stuk dier gaan kopen iets met holistick mangment
maar ben daar allang van op de hoogte keer een onderzoek gezien van google ging ze wortels groeie de organise groeie methode had 15% suiker en de niet organise 5%
 
ik eet alleen nog vlees uit de supermarkt groenten eiren melk haal ik bij de boer en wil dan zoon stuk dier gaan kopen iets met holistick mangment
maar ben daar allang van op de hoogte keer een onderzoek gezien van google ging ze wortels groeie de organise groeie methode had 15% suiker en de niet organise 5%
Ja dat klopt redelijk , door het suikergehalte te meten ben je al een eind op weg .
 
Denk om de waterverslaving, zodra je een droge mond krijgt van water drinken kun je een ernstig probleem hebben.
drink jij gewoon weer kraan water of hoe reminalizer je het? heb geen last van een drogen mond drink ook niet meer als voor heen wil meschien wat zout bij gaan gooie
 
osmosewater ontdoet je lichaam niet van mineralen, je krijgt er alleen minder van binnen.
De cellen in je lichaam zijn zouter dan het water, water kan door de celmembranen heen. Dus je cellen zullen extreem volgezogen worden met water. Of ze zullen klappen... denk ik niet, maar optimaal is het niet.

General Patton; terug naar de tekentafel
https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1600214 kwam dit ook effe tegen patrick nog bedankt. daar woord over gesproken dat somige mensen er aan kunnen wennen en sommige niet maar als ik gewoon wat Zout ga toevoegen zou ik dan goed zitten tegen de op zwelling van je cellen?
 
https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1600214 kwam dit ook effe tegen patrick nog bedankt. daar woord over gesproken dat somige mensen er aan kunnen wennen en sommige niet maar als ik gewoon wat Zout ga toevoegen zou ik dan goed zitten tegen de op zwelling van je cellen?
Buiten het feit dat het 0 toegevoegde waarde heeft om osmosewater te drinken is het zout waar jij op doelt niet hetzelfde. Indien we buiten beschouwing laten dat scholieren.nl niet echt een noemenswaardige bron is kan je stellen dat zouten een verzamelnaam is voor doorgaans alle verbindingen tussen positief en negatief geladen ionen. Deze zouten bevatten dus vele spoorelementen waar het tafel zout niks anders zou toevoegen dan wat natrium en chloor( en een hoge bloeddruk).

Mits je al deze zouten wilt toevoegen aan je osmose water dan kan je 1 hele simpele truc toepassen: mix het met het afvalwater van je osmosepomp dan heb je precies alles wat je nodig hebt....

Mocht je daadwerkelijk interesse hebben over de gezondheidseffecten dan raad ik aan daadwerkelijk literaar te lezen zoals https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4223198/ wat eigenlijk neer komt op: doe het niet
 
Buiten het feit dat het 0 toegevoegde waarde heeft om osmosewater te drinken is het zout waar jij op doelt niet hetzelfde. Indien we buiten beschouwing laten dat scholieren.nl niet echt een noemenswaardige bron is kan je stellen dat zouten een verzamelnaam is voor doorgaans alle verbindingen tussen positief en negatief geladen ionen. Deze zouten bevatten dus vele spoorelementen waar het tafel zout niks anders zou toevoegen dan wat natrium en chloor( en een hoge bloeddruk).

Mits je al deze zouten wilt toevoegen aan je osmose water dan kan je 1 hele simpele truc toepassen: mix het met het afvalwater van je osmosepomp dan heb je precies alles wat je nodig hebt....

Mocht je daadwerkelijk interesse hebben over de gezondheidseffecten dan raad ik aan daadwerkelijk literaar te lezen zoals https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4223198/ wat eigenlijk neer komt op: doe het niet
ga dit door lezen bedankt . sta er van te kijken hoe schoon me mond is geen aanslag op me tand vlees merkte dit van de eerste dag en als je dan gaat kijke zitten er 2/3 x zoveel miniralen in het kraan water dan nodig is ?
 
Ik snap de aanname dat het 1 door het ander komt maar dit is natuurlijk puur anekdotisch. Dergelijke gevallen hebben vaak een causatief verband maar geen correlatie: Mensen die bijvoorbeeld opeens osmosewater gaan drinken, omdat het gezond zou zijn, zijn doorgaans spontaan bewust van hun gezondheid. Dit bewustzijn zorgt er vaak voor dat ander(onbewust) gedrag zal plaats vinden wat eigenlijk zorgt voor de effecten. Om een beeld te vormen: mensen gaan ineens meer water drinken en schrijven dan de voordelen aan water toe terwijl dat niet zo is. Door het vele water drinken nemen mensen bijvoorbeeld minder fris,koffie etc tot zich welk eigenlijk verantwoordelijk was voor de aanslag.

De aanname dat er 2/3x zoveel in zit als nodig is eveneens onjuist enkel door het feit dat je niet kan stellen wat 'nodig is'. Er zit calcium in maar iemand dir 3 glazen melk drinkt per dag zal minder calcium in zijn water nodig hebben dan een ander die dat niet doet. Stel dat we mee gaan in de onjuistheid dat er teveel stoffen in zitten die je niet wilt: de grap is dat het in water opgeloste stoffen zijn en zodoende kan je ze ook weer uit plassen; ze zijn tenslotte in water oplosbaar.

Uiteindelijk draait de discussie hierop neer: osmosewater drinken kan sporadisch geen kwaad maar het consequent gebruik( en dus ook koken ermee etc.) kan wel voor veel narigheid zorgen. Deze narigheid is veel groter en zekerder dan mogelijk ( indien wel aanwezig in verwaarloosbare hoeveelheden) aanwezige stoffen die in het water opgelost zitten. Voor landen waar de waterkwaliteit dusdanig slecht is( lees derde wereld landen) dan zou het ivm bacteriën en virussen wel een nut hebben. De ironie is enkel dat iedereen die genoeg geld heeft voor een RO installatie ( en het hoge waterverbruik ervan) leeft in een rijk genoeg land/gebied dat de waterkwaliteit dusdanig voldoende is dat de installatie zelf niet nodig is.
 
heb het beetje zitten door lezen ja precies magnesium en calcium dat zijn echt de belangrijk element ik drink zelf al 750ml rauwe melk perdag dus dan zou je denken dat ik daar genoeg van binnen krijg. voor de rest niks kunne vinden over healt benefits

ik blijf er bij dat die hele benefits niet anekdotisch zijn want doe dit met een vriend samen echt voor heen was met mond gewoon aan het weg rotten zonder onderhoud ben niks anders gaan doen kwa eten ofzo als er achter wil komen probeer het 1 dag merkte het echt heel snel.


(de grap is dat het in water opgeloste stoffen zijn en zodoende kan je ze ook weer uit plassen; ze zijn tenslotte in water oplosbaar)
der is dus echt weel groot verschil in hoe je iets op neemt ik laat liever een koe die calcium in die melk verwerken door een natuurlijk proces zo dat mijn lichaam het ook beter kan verwerken is veel logies dan gewoon steen eigelijk gaan op lossen in water lijkt mij ik ben zelf garnalen kweker en als ik dan 400 jong heb schiet het calcium gebruik hard om hoog kan dat alleen oplossen door calcium te voeren oplossen in water reageren ze niet goed op.
 
heb het beetje zitten door lezen ja precies magnesium en calcium dat zijn echt de belangrijk element ik drink zelf al 750ml rauwe melk perdag dus dan zou je denken dat ik daar genoeg van binnen krijg. voor de rest niks kunne vinden over healt benefits

ik blijf er bij dat die hele benefits niet anekdotisch zijn want doe dit met een vriend samen echt voor heen was met mond gewoon aan het weg rotten zonder onderhoud ben niks anders gaan doen kwa eten ofzo als er achter wil komen probeer het 1 dag merkte het echt heel snel.


(de grap is dat het in water opgeloste stoffen zijn en zodoende kan je ze ook weer uit plassen; ze zijn tenslotte in water oplosbaar)
der is dus echt weel groot verschil in hoe je iets op neemt ik laat liever een koe die calcium in die melk verwerken door een natuurlijk proces zo dat mijn lichaam het ook beter kan verwerken is veel logies dan gewoon steen eigelijk gaan op lossen in water lijkt mij ik ben zelf garnalen kweker en als ik dan 400 jong heb schiet het calcium gebruik hard om hoog kan dat alleen oplossen door calcium te voeren oplossen in water reageren ze niet goed op.
de opgeloste calcium in melk is Ca+
de opgeloste calcium in water is Ca+

je zou dus best een punt kunnen hebben
 
gek he? En dat terwijl honing gewoon pure suiker is..
umh heeft helen anderen eigen schappen patrick er zijn ook manieren honing en fake zooie te onder scheiden heeft met cristalizatie te maken

en hier nog een onderzoek gaat over fosfaat die niet voor komen in natuurlijk systeem maar wel met hoge lvls in ons kraan water zit
 
heb het beetje zitten door lezen ja precies magnesium en calcium dat zijn echt de belangrijk element ik drink zelf al 750ml rauwe melk perdag dus dan zou je denken dat ik daar genoeg van binnen krijg. voor de rest niks kunne vinden over healt benefits

ik blijf er bij dat die hele benefits niet anekdotisch zijn want doe dit met een vriend samen echt voor heen was met mond gewoon aan het weg rotten zonder onderhoud ben niks anders gaan doen kwa eten ofzo als er achter wil komen probeer het 1 dag merkte het echt heel snel.


(de grap is dat het in water opgeloste stoffen zijn en zodoende kan je ze ook weer uit plassen; ze zijn tenslotte in water oplosbaar)
der is dus echt weel groot verschil in hoe je iets op neemt ik laat liever een koe die calcium in die melk verwerken door een natuurlijk proces zo dat mijn lichaam het ook beter kan verwerken is veel logies dan gewoon steen eigelijk gaan op lossen in water lijkt mij ik ben zelf garnalen kweker en als ik dan 400 jong heb schiet het calcium gebruik hard om hoog kan dat alleen oplossen door calcium te voeren oplossen in water reageren ze niet goed op.

Allereerst even de melding dat dit niks persoonlijks tegenover jou is. Ik heb gewoon wat frustratie met onwaarheden die op deze manier de wereld ingeholpen worden en door onwetende mensen vervolgens mogelijk als waarheid opgevat kunnen worden: door dat soort grapjes zitten we nog steeds allemaal in lockdown.

Je verhaal bevestigd eigenlijk al wat ik stelde, rauwe melk is het osmosewater onder de melk maar ook daar worden gezondheidsclaims aan ontleent die de wetenschap niet kan beamen. Het bevestigd echter wel dat je voor jou doen met je gezondheid bezig bent en zodoende kan je rustig de aanname doen dat als je meerdere dingen voor je gezondheid doet dat je de voordelen niet aan het osmose water kan toeschrijven. Om het te betrekken tot onze hobby: als je een waterkwaliteit probleem hebt en wel 8 verschillende dingen toevoegt, wisselt etc dan weet je niet wat hielp achteraf en zodoende kan je neit stellen dat 1 van die dingen ervoor zorgde dat het goed kwam..

Verder is de statement: "een vriend van mij heeft het ook" nagenoeg de definitie van anekdotisch bewijs. Als ik stel dat mijn open rookt tot op zijn 90ste dan betekent het niet meer dat je niet van roken eerder dood gaat want dat is zeker wel het geval. Het is een complexe zaak en meerdere factoren spelen mee.


Om verder om je honing anekdote verder te gaan is honing een andere vorm van suiker( waar er ook vele suikers bestaan) en is enkel de glysemische index anders dan dat van tafelsuiker, afhankelik van je dieet kan het wellicht beter zijn maar inhoudelijk is het hetzelfde. Zodoende is het ook lastige verteren als je een brok calcium van 2 ons opeet dan wanneer je een eetlepel kalk in water oplost. Dat je je er zo over voelt mag maar dat maakt het helaas niet waar; op enkele uitzonderingen als elementair ijzer na kan je calcium net zo prima oplossen in water en is het exact hetzelfde als wat de koe je geeft.
 
Allereerst even de melding dat dit niks persoonlijks tegenover jou is. Ik heb gewoon wat frustratie met onwaarheden die op deze manier de wereld ingeholpen worden en door onwetende mensen vervolgens mogelijk als waarheid opgevat kunnen worden: door dat soort grapjes zitten we nog steeds allemaal in lockdown.
je zecht zelf dat het water osmose 12ppm gewoon prima drink baar vandaar zeg ik probeer het 1 dag kijk of bij jouw of anderen het ook weg gaat want dat is dus ook bij die maat van me. voor de rest ook last van die frustastie lees ik dit in dat artiekel van je

WHO has been updating quality parameters for drinking water and setting guidelines for the same. Maximum acceptable concentrations of inorganic and organic substances and microorganisms have been established internationally and in many countries to assure the safety of drinking water. WHO guidelines on various parameters for drinking water quality are laid down in standard references.1–4 The Indian standards of drinking water have been laid down as per IS 10500:1991, Ed 2.1 published by Bureau of Indian Standards.5

waren hun niet de mensen die zijden dat de dead rate 3% was en alles op lock down moest en toen bleek het maar 0.23 of nog lager krijg ik dan die frustatie van
 
je zecht zelf dat het water osmose 12ppm gewoon prima drink baar vandaar zeg ik probeer het 1 dag kijk of bij jouw of anderen het ook weg gaat want dat is dus ook bij die maat van me. voor de rest ook last van die frustastie lees ik dit in dat artiekel van je

WHO has been updating quality parameters for drinking water and setting guidelines for the same. Maximum acceptable concentrations of inorganic and organic substances and microorganisms have been established internationally and in many countries to assure the safety of drinking water. WHO guidelines on various parameters for drinking water quality are laid down in standard references.1–4 The Indian standards of drinking water have been laid down as per IS 10500:1991, Ed 2.1 published by Bureau of Indian Standards.5

waren hun niet de mensen die zijden dat de dead rate 3% was en alles op lock down moest en toen bleek het maar 0.23 of nog lager krijg ik dan die frustatie van
Die deadrate was ook 3%
Echter door de maatregelen (en her en der een mutatie) en voortschrijdend medisch inzicht is dat terug gebracht.

Dit is weer zo'n claim van een klok horen luiden maar geen idee waar de batterij zit..
 
Die deadrate was ook 3%
Echter door de maatregelen (en her en der een mutatie) en voortschrijdend medisch inzicht is dat terug gebracht.

Dit is weer zo'n claim van een klok horen luiden maar geen idee waar de

en de landen die niks aan de maat regelen houden rusland en alles om heen daar polen italie en zo zijn er zat plekken daar is die 3 procent wel toegeslagen joh??
ik weet niks over mutatie ben geen dokter cijfers kan ik wel naar kijken
 
Bovenaan