Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

osmose water

nickrouss

New member
haii ik heb een vraag over osmose water wij hebben toevallig zo’n apparaat thuis en de tds waarde is 12 is het te gebruiken om een aquarium op te starten ?
 
op zich wel ja, je wilt het liefst zo dicht mogelijk bij 0 zitten maar 12 is opzich primag
 
Heb je er een silicaat filter achter hangen? Dit zou ik wel aanraden, dan komt je tds waarschijnlijk op 0 uit. 12 is prima voor het osmoseapparaat zelf
 
Het is wel handig om te weten welk merk en type je hebt. Het woord "osmose apparaat" word nogal breed gebruikt om eigenlijk "Water zuivering" aan te geven. De meeste aquarianen hebben een waterzuiveringsinstallatie waarin een Osmose stage zit.

Dus we moeten eigenlijk weten wat je exact hebt :)
 
ahh okey bedankt voor jullie berichtjes het is mijn eerste keer en heb een bak van 60 liter en ga hem morgen proberen op te starten heb hem van iemand overgenomen en er zat een eiwitafschuimer bij en een soort filter pomp welke van de 2 moet ik gebruiken die meneer zei dat ik het zonder eiwitafschuimer kon doen ? en alleen met die filter/pomp
 
Heb je er een silicaat filter achter hangen? Dit zou ik wel aanraden, dan komt je tds waarschijnlijk op 0 uit. 12 is prima voor het osmoseapparaat zelf
Ik dacht dat een TDS meter geen silicaat kan detecteren, dus zelfs als je tds 0 is kan je silicaat nog hoog zijn.

Voor TS, 12 is voor velen prima, maar je weet dus niet wat die 12 is, is het koper? of is iets minder schadelijks, daarom wisselen veel reefers als er iets anders staat dan 0 tds. Heb vorige maand o.a. mij RO water laten testen met een icp test. zat best wel nitraat/fosfaat en silicaat in, voor mij geen probleem omdat ik die eerste 2 ook doseer.
 
Bovenaan