Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Osmopure 50 BA installeren

Ik heb je scape bekeken ziet er fraai uit maar is dit niet wat te hoog en te stijl opgebouwd met als nadeel

- weinig ruimte om koraal te plaatsen op de vele verticale vlakken kun je niets kwijt
- hou er daarnaast rekening mee dat koraal bovenin de ruimte nodig heeft om te groeien je hebt het best hoog opgestapeld

Zelf heb ik een 50/50 verhouding aangehouden dus net zoveel verticale als horizontale vlakken in mijn scape en ik heb voldoende ruimte boven mijn scape vrij gelaten zodat stromingspompen over het rif blazen ipv er tegenaan

Maar de foto kan ook een vertekend beeld zijn wellicht zie ik het vanuit deze hoek niet goed

Geen zorgen ik denk dat dat het beeld is. Er zit ruim 18 cm water boven het hoogste punt.
Verder heb ik veel plateaus horizontaal die een beetje weg vallen als ik de voro van voor neem. Al met al denk ik dat ik meer horizontaal oppervlakte heb dan verticaal.
 
Niet vreemd condens aan de buitenkant.
Zeker als je langer draait het leidingwater wat binnenkomt is maar amper 10 graden en de unit hangt binnen op kamertemperatuur (20graden of zo) dus de unit koelt af en het vocht uit de lucht slaat neer op de patronen en leidingen
 
Bovenaan