Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Opstart dsr-ez vraag startdosering

Martin87

ZeewaterForum lid
Goedenavond, vanaf morgen ga ik starten met dsr-ez. Vanavond de laatste spullen opgehaald wederom weer goede service gehad bij mijn lfs in Groningen. (Weet niet of je de naam hier mag noemen)
Vanmiddag mijn waardes gecheckt ik heb heel
lang op fosfaat en nitraat 0 gedraaid mede door mijn grote afschuimer bbk 250. Momenteel ben ik blij met mijn waardes op de kh na uiteraard. Heeft iemand nog een tip met de start dosering, vb om iets minder Carbon te starten dan voorgeschreven. Ben bang dat die anders weer naar 0 word getrokken. Heeft iemand een tip voor mij.
Mijn waardes staan in de foto’s5D78D2D9-9485-439B-90B3-CA7B635B0C3F.jpegC4307DB0-C76A-4F33-97BF-E8AF516813F4.jpeg

don pedro

Senior Forumlid

garia666

ZeewaterForum gebruiker
ik heb een redsea reefer 250 deluxe en als ik het minimale doseer dan zit ik te hoog ik heb een beetje moeten tweaken

Enige oplossing dat ik heb is meer koraal plaatsen :p dat gaat echter traag daar ik vrij kritisch ben op wat ik er in stop.

ik gebruik dus ez-buffer, ez-calcium en ez-trace van dsr
verder doseer ik elke zondag 3 micro liter iodine ( triton)

ik doseer verspreid over 24 uur.

5x 1ml alk / ph
1x 1ml mag
2x 1ml calcium om de dag
1x 1ml nopox

plaatje geeft de indruk van bezetting qua koraal.

met deze dosering zit ik dus op ( zie plaatje waardes)

wie weet geeft dit je een idee over hoe te doseren, van uit de praktijk.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Bovenaan