Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Oplichter op MP aquarium toebehoren .

Olaf.S

ZeewaterForum lid
Had vandaag een gezocht advertentie geplaats voor een aqua medic evo 500

Nou kreeg ik een reactie van ene Bi .
Hij vertelde dat hij zgan had geen mankement of schade .
En vroeg gelijk wat ik er voor wilde geven.
Vroeg waar hij woonde en kreeg vlissingen .
Dat is niet in de buurt om te kijken .
Dus vroeg foto en kreeg deze toegestuurd.(zal bijvoegen)
Foto kwam mij bekend voor .
En ben gaan kijke op google ff scrollen en ja hoor een engelse site.
Dus niet zijn foto .
Keek bij gebruikers info en 6 dahen actief .
En weer kreeg ik de vraag wat ik er voor over heb.

Dus vroeg hem dit is jou afschuimer.
En ziet er goed uit .
Daarna geen reactie meer .

Dus klopt niks van .
Kijk uit mensen .
Altijd ff checke bij gebruikers info.

Bijlagen

Rnieuwenhuijzen

ZeewaterForum gebruiker
Mijn ervaring op Marktplaats is dat als je een advertentie met gezocht plaatst je alleen reacties van oplichters krijgt.

mobifix

Pas 40 jaar zoutig bezig
Mijn ervaring op Marktplaats is dat als je een advertentie met gezocht plaatst je alleen reacties van oplichters krijgt.
Idd je solliciteert helaas de oplichters te reageren

kuif82

ZeewaterForum lid
Marktplaats is triest geworden , het zit vol oplichters.
Accounts worden gehackt adressen worden vervalst en je kan fluiten naar je geld.
2x1 cent overmaken en ze plunderen je hele rekening leeg.
En het mooie marktplaats en de politie doet niks aan internet oplichting.
Dus als je iets wil ? gewoon ophalen en hopen dat de verkoper je het juiste adres heeft gegeven.
Je bent niet de eerste die voor een dichte deur staat.

Ice78

ZeewaterForum lid
Blijft toch vreemd dat mensen in deze tijd nog steeds in die trucs trappen .

OP
O

Olaf.S

ZeewaterForum lid
Ik trap er niet in .
Ik vraag altijd in de buurt en ophalen .
Laat niks versturen ..
Check de verkoper .
Eventuele foto op google .

Mij maak je nie gek .

mobifix

Pas 40 jaar zoutig bezig
Ik koop soms wel eens iets op dit forum , pas nog mat Jan de bal zaken gedaan en naar alle tevredenheid aan beide kanten , wel zo bij mensen die langer op dit forum zitten , als controle

Mario1965

ZeewaterForum lid
beste,

Of mensen nu ter goeder trouw in zaken trappen, danwel een advertentie site gebruikt waar dezer voor is bestemd.
steeds wordt het probleem bij de gedupeerde gedeponeerd, want die is dan te stom geweest.

laten we daar nu eens mee stoppen, het probleem is de oplichter, niet de gedupeerde.
we hebben zoveel technische middelen en mogelijkheden, geloof mij ik ben op dat terrein zeer goed thuis, maar men wil gewoon niet handhaven en dat is de grondslag van de vele problemen welke ook steeds groter worden.
vervolgens ook nog een rechtspraak welke niet meer valt te rijmen en het plaatje is compleet.

de indentiteit van mij stiefzoon was eens gestolen en op mp werden concertkaartjes verkocht onder zijn naam, ik heb de oplichter weten te achterhalen, maar ik had een probleem juridisch, ja dan werkt ons systeem wel, want hij is nog steeds niet schuldig, al heb je harde bewijsvoering, rechtswetenschap is gelukkig ook mijn terrein, dat geluk heb ik dan wel.

heb het orthodox opgelost, die persoon zal niemand meer oplichten, mijn advies, draai de rollen om en denk in mogelijkheden, die zijn er.

maar als men steeds alles onder de noemer plaatst van de maatschappij verandert dan verandert er nooit iets.

gr,
m

aestiva

ZeewaterForum gebruiker
mijn ervaring is wisselend, vooral mensen die de afspraak niet nakomen itt een forum. heb prima ervaringen maar ook idd vaak genoeg oplichters. Hou de regel " als iets te mooi is om waar te zijn, dan is het ook te mooi om waar te zijn" aan en vaak komt t dan goed.
dat is iig mijn stelregel.
Heb onlangs ook nog een prachtige recentere iPhone gekocht met aankoopdocumentatie en al..(afhalen idd ivm testen) en prima gehandeld.

Ice78

ZeewaterForum lid
beste,

Of mensen nu ter goeder trouw in zaken trappen, danwel een advertentie site gebruikt waar dezer voor is bestemd.
steeds wordt het probleem bij de gedupeerde gedeponeerd, want die is dan te stom geweest.

laten we daar nu eens mee stoppen, het probleem is de oplichter, niet de gedupeerde.
we hebben zoveel technische middelen en mogelijkheden, geloof mij ik ben op dat terrein zeer goed thuis, maar men wil gewoon niet handhaven en dat is de grondslag van de vele problemen welke ook steeds groter worden.
vervolgens ook nog een rechtspraak welke niet meer valt te rijmen en het plaatje is compleet.

de indentiteit van mij stiefzoon was eens gestolen en op mp werden concertkaartjes verkocht onder zijn naam, ik heb de oplichter weten te achterhalen, maar ik had een probleem juridisch, ja dan werkt ons systeem wel, want hij is nog steeds niet schuldig, al heb je harde bewijsvoering, rechtswetenschap is gelukkig ook mijn terrein, dat geluk heb ik dan wel.

heb het orthodox opgelost, die persoon zal niemand meer oplichten, mijn advies, draai de rollen om en denk in mogelijkheden, die zijn er.

maar als men steeds alles onder de noemer plaatst van de maatschappij verandert dan verandert er nooit iets.

gr,
m
Voor kleine bedragen kan je best eens het risico nemen,maar dat er mensen zijn die gewoon klakkeloos 1000 euro over maken voor een MacBook of iets dergelijks zonder deze te bekeken hebben gaat er bij mij echt niet in.

Mario1965

ZeewaterForum lid
is niet slim idd, maar neemt niet weg dat de oplichter het probleem is en niet de gedupeerde.
maar het is zo gemakkelijk laatste in het beklaagde bankje te zetten.

Ice78

ZeewaterForum lid
is niet slim idd, maar neemt niet weg dat de oplichter het probleem is en niet de gedupeerde.
maar het is zo gemakkelijk laatste in het beklaagde bankje te zetten.
Helemaal mee eens maar uiteindelijk heeft de koper het probleem en dat is de realiteit

Mario1965

ZeewaterForum lid
Mee eens.
en jammer dat ons land een paradijs is voor firma's list en bedrog.
tijd dat mensen de rollen gaan omdraaien en ZELF actie ondernemen, ben best bereid om iemand te helpen die hierdoor in de problemen komt.

denk niet altijd in nl rechtsvormen, maar eu rechtsvormen, komt niet altijd veel goeds uit de eu, maar op dit terrein kun je er dankbaar gebruik van maken 😉

Bovenaan