Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Op zoek naar importeur levend steen

Nick_blue

New member
Vele jaren geleden ben ik bij een importeur geweest die circa 15-20 grote aquaria had met levend steen.
Helaas ben ik zijn adres vergeten.
Wie weet wie dat zou kunnen zijn geweest?
 
Breda ?
 
Coral and Fishsstore in Breda had altijd erg veel. Nu komt het steen niet meer uit Indonesië. De Jong importeert buitengewoon mooi steen uit Cuba, dat kan je winkelier voor je bestellen.
 
Coral and Fishsstore in Breda? Ik heb even op google maps/plaatje gekeken. Deze firma ziet er niet uit zoals ik het mij herrinner. Wat ik nog weet is dat hij vele grote bakken naast mekaar tegen een lange muur had staan. Het was in een lange loods. en erg vol. Hij had weinig andere produkten te koop. Maar misschien heeft Coral and Fishsstore een grote verbouwing gehad?
 
Aquaasan heeft ook 1000 liter bak vol met levend steen staan. Daar kan je gelijk scapen.
 
Coral and Fishsstore in Breda? Ik heb even op google maps/plaatje gekeken. Deze firma ziet er niet uit zoals ik het mij herrinner. Wat ik nog weet is dat hij vele grote bakken naast mekaar tegen een lange muur had staan. Het was in een lange loods. en erg vol. Hij had weinig andere produkten te koop. Maar misschien heeft Coral and Fishsstore een grote verbouwing gehad?

CFS is ook in een loods. Soort klein industrieterreintje waar het ligt, vlak naast een woonwijk. Tegenwoordig hebben ze 2 verdiepingen, en hebben ze het steen in grote kunstof "kratten" met sproeiers erboven om het vochtig te houden.
 
Vele jaren geleden ben ik bij een importeur geweest die circa 15-20 grote aquaria had met levend steen.
Helaas ben ik zijn adres vergeten.
Wie weet wie dat zou kunnen zijn geweest?

Je hebt ook echt geen idee van een:
- naam?
- regio, provincie, stad?
- land?
- situering van de zaak (industrieterrein, bedrijventerrein, dorp, stad, ‘in the middle of nowhere’?
- Vele jaren geleden. Hoe ruim moeten we dat nemen? Er sluit nog wel eens een zaak zijn deuren.
 
Hoi,

Situatie: ergens in het zuiden van Nederland, Brabant of Gelderland denk ik. Het was op een industrieterrein, en ze importereerden zelf. De laatste keer dat ik daar geweest was is meer dan 8 jaar geleden.
 
Zal vast wel veranderd zijn na 8 jaar, een zaak moet ook met de tijd meegaan om klanten te trekken. Denk dat je vraag een beetje te breed ia, zou je zelf toch het beste moeten weten... de enige loodsachtige nabij industrie en brabant heb ik al genoemd.
 
Levend steen bij Aquaasan is al ingedraaid dus super voor een snelle start. Je kan ook gewoon bestellen.
 
Misschien bedoel je Aqua Spijk te Spijk, gemeente Lingewaal?
(Zaakvoerder was ene André en Monique)

Maar die zaak is al vele jaren geleden als een nachtkaarsje uitgegaan.

Zat om de hoek bij De Jong Marine Life.
 
Bedankt voor de reacties.
Ik denk ook dat het Aqua Spijk is geweest. Ik herriner mij dat er nog een andere grote importeur in de buurt was. Mogelijk was dat dan de Jong Marine Life.
Jammer dat ze niet meer bestaan.
 
Bedankt voor de reacties.
Ik denk ook dat het Aqua Spijk is geweest. Ik herriner mij dat er nog een andere grote importeur in de buurt was. Mogelijk was dat dan de Jong Marine Life.
Jammer dat ze niet meer bestaan.
Zo een beetje alles binnen Europa komt bij de jong vandaan. Die bestaat nog zeker wel alleen als particulier kan het er niets halen.
 
Bovenaan