Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Onbekende vis tegengekomen tijdens het snorkelen

slol

ZeewaterForum gebruiker
Op dit moment ben ik samen met vrienden in Maleisië en zijn we al een paar dagen aan het snorkelen bij Tioman island. We komen hier verschillende vissen tegen die ik natuurlijk niet ken. Veel van deze vissen kan ik wel vinden in de database of die van meerwasser. Maar onderstaande kan ik niet vinden. Ik heb van deze soort vis al vier kleurvarianten gezien. De meesten zijn tussen de 5 en 15 cm.

Wat voor soort vis is dit?

1556617966999-435735947-01.jpeg
 
He Micheal,

Thanks voor je snelle reactie. Ik had niet verwacht dat het een lipvis zou zijn. Grappige verschijning is het. Hoe zijn ze in een aquarium?
 
Ik heb een koppel gehad. Op een gegeven moment weg gedaan omdat ze ontzettend dominant waren. En echte veelvraten. Zijn erg drukke zwemmers die veel ruimte nodig hebben.
Mocht je een grote bak hebben met meer drukke vissen, dan kan het naar mijn mening een aanwinst zijn.
 
Ik heb ook een koppel, en idd erg drukke zwemmers en aanwezig. maar prachtig om te zien.
Ze vinden het vooral leuk om dat stukje garnaal wat je je anemoon wilt voeren met 100km/per uur uit je tang te stelen, schrik er iedere keer weer van.
Verder zitten ze bij mij in een grote bak met grotere nog drukkere vissen, dus wat dat betreft zijn ze niet de baas in de bak.
Klein bakje zou ik ze niet indoen.
 
Ik heb al drie jaar heb bak meer. Deze ging eruit om te sparen voor de wereldreis die we nu aan het maken zijn. Als er weer een bak komt zal dat heb grote worden. Dus deze komen er dan zeker niet in.

Dat ze drukke zwemmers zijn heb ik gemerkt. Ze vliegen in hoog tempo het hele rif over. Bijna niet te fotograveren.
 
Ik heb al drie jaar heb bak meer. Deze ging eruit om te sparen voor de wereldreis die we nu aan het maken zijn. Als er weer een bak komt zal dat heb grote worden. Dus deze komen er dan zeker niet in.

Dat ze drukke zwemmers zijn heb ik gemerkt. Ze vliegen in hoog tempo het hele rif over. Bijna niet te fotograveren.
 
Bovenaan