Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Ombouwen tunze

Lipske

ZeewaterForum lid
Dag iedereen,

voor ik de tunze wil beginnen opdraaien wil ik toch even navragen.
Links op foto zie je het oude model een klein zwart bakje en rechts de nieuwe versie. Ik heb nog zo’n controller apart liggen kan ik deze wisselen voor het kleine bakje? Zodat ze samen kunnen werken?
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    94,5 KB · Weergaven: 29
  • image.jpg
    image.jpg
    104,9 KB · Weergaven: 29
Er zijn volgens mij 12 en 24Volt versies, als je de controller voor/van het juiste voltage gebruikt lijkt me dat geen probleem.
 
Vind je die instelling die je nu hebt fijn? Ik vind dat zo'n zenuwachtig gedoe.
Ikzelf heb Main Power vol open staan.
Pulsetijd (2-10) op maximaal.
En dan Pulse Power op minimaal, dus niet helemaal tegen de aanslag.
 
Nee heb deze aangepast. Ik had bij beide hele korte willekeurig golven. Nu terug ontelbare filmpje gekeken en van brs tv ook. En daar vertellen ze dat de random mode maar goed is voor dode hoeken en Detrius. Als je zoals mij een bak hebt met vooral zacht en lps dan zou een veel zachtere en langere stroming beter zijn. Dus heb ik de ene pomp aan op 7 seconden daarna uit en de andere 7 seconden. Zoals jij ongeveer staan hebt volgens mij? Nu bewegen de koralen ook maar Verschil vroeger door mijn kort golven kreeg ik wel een enorme hardere stroom in de midden waar die golfjes elkaar raakte. En nu heb ik het gevoel dat er meer stroming gaat van links naar rechts dus in mijn ogen een verbetering (voor lps dan)
Nu even kijken hoe de koralen reageren. wel gezien dat mijn rode goniopora al groter staat. (Deze stond in de midden van en kreeg toch vaak wat klappen van willekeurig stroming)
 
Nee heb deze aangepast. Ik had bij beide hele korte willekeurig golven. Nu terug ontelbare filmpje gekeken en van brs tv ook. En daar vertellen ze dat de random mode maar goed is voor dode hoeken en Detrius. Als je zoals mij een bak hebt met vooral zacht en lps dan zou een veel zachtere en langere stroming beter zijn. Dus heb ik de ene pomp aan op 7 seconden daarna uit en de andere 7 seconden. Zoals jij ongeveer staan hebt volgens mij? Nu bewegen de koralen ook maar Verschil vroeger door mijn kort golven kreeg ik wel een enorme hardere stroom in de midden waar die golfjes elkaar raakte. En nu heb ik het gevoel dat er meer stroming gaat van links naar rechts dus in mijn ogen een verbetering (voor lps dan)
Nu even kijken hoe de koralen reageren. wel gezien dat mijn rode goniopora al groter staat. (Deze stond in de midden van en kreeg toch vaak wat klappen van willekeurig stroming)

Kan je die dingen op random mode instellen?
 
@JL92 mijn excuses, belangrijk ding vergeten zeggen, heb er een multicontroller op zitten. Omdat mijn ene wavemaker een ouder type was en die kon ik niet zonder controller besturen. Dus het nieuwe “bakje” ligt ook op die multi en ik bestuur ze zo asynchroon. (Vroeger was dit dus random mode)
 
Deze dus
 

Bijlagen

  • BE3904F4-1F73-4E2F-AE83-77B6CACB405F.png
    BE3904F4-1F73-4E2F-AE83-77B6CACB405F.png
    389,8 KB · Weergaven: 9
Wat is exact je wens?
Heb je twee tunze pompen die je door één controller wilt bedienen?

-1e foto
Het linker zwarte kastje is de interface, de rechter met draaiknoppen is de controller.
Controller kun je in principe uitwisselen, de interface en pomp zijn een noodzakelijke combinatie.

Wil je twee pompen (interface) met één controller regelen, heb een multi controller nodig, zoals je reeds hebt.

Je kan de multi controller gewoon op de interface koppelen.
Moet dan werken.
Spanning van de pomp (kan tussen 12 & 24volt zitten) heeft geen invloed op de werking.
Deze geeft enkel een stuursignaal naar de interface
 
Bovenaan