Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Nitriet waarde wil niet omlaag

bas1984

New member
Hallo iedereen ik ben bas ik ben na 12 jaar uit de hobby te zijn geweest weer begonnen met een nano reef het gaat hier om een blue marine reef 90 deze draait nu 6 weken de opstart is goed verlopen maar ik heb nu sinds een week een nitriet piek die stabiel blijft op 0.5 mg/l en niet omlaag wil mijn techniek bestaat uit een oase 800l opvoer pomp een bubble magus qq2 skimmer een jaboa slw 10 stromings pomp en een 100 watt thermostaat mijn waterwaardes zijn nh3 is 0 no2 is 0.5 no3 is 10 po4 is 0.5 ik heb de afgelopen week een explosie van copepods gehad en dit wordt nu minder er zit 8 kilo levend steen in het aquarium een Kenia boompje 2 groene oren een kroepoek leder en een steen met zoanthus rastas 5 slakken 3 heremietkreeftjes 2 turbo slakken en 2 clown vissen die nog zeer klein zijn ik heb een waterwissel van 20 liter gedaan en na de wissel blijft het nitriet op dezelfde waarde ik voeg ook bacteriën toe van columbo heeft iemand een advies voor mij hoe ik mijn nitriet weer op de normale waarde krijg mvg bas

Laatst bewerkt:
Ik zou een nieuw testsetje overwegen, waarmee meet je? En is de reagens niet over de datum? Wanneer je water ververst daalt je nitriet in dezelfde verhouding mee, dus dat zou je moeten zien als het daadwerkelijk er is. Overigens is de waarde "0" de enige juiste waarde, maar een beetje nitriet in zout (!) water is niet iets om direct wakker van te liggen omdat het minder toxisch is (in zoet water leidt het onherroepelijk tot zuurstoftekort in het bloed bewoners).

Ik heb een nieuwe test koffer van columbo gelijk gekocht met het aquarium het is vorige week de kop op komen steken en daarvoor was de waarde 0 zou het met de explosie van de copepods te maken kunnen hebben dat deze afsterven ?

Misschien vind je belangrijk info hier:

Bedankt voor de snelle reacties hier kan ik wat mee ik heb zelf geen pods toegevoegd deze waren aanwezig in het steen

Back
Bovenaan