Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

nitraat waardes niet goed in calculator in te vullen of doe ik iets fout

kingmax

ZeewaterForum lid
Ik meet de waardes met salifert en een hanna nitraat HR set. De waardes liggen wel dicht bij elkaar. Echter de waardes die ik aflees kan ik niet ingeven in de calculator, dan maakt hij er #### van.

de waardes liggen volgens de hanna op 56.1 en volgens de salifert rond de 50 .. (aardig dicht bij elkaar dus).
Waarom gaan die waardes niet in de calculator of moet ik dat nog delen door 10 ofzo ? dan lijkt het wel te werken.

--== Freddy ==--
 
Laatst bewerkt:
Fosfaat van 50 ? Bedoel je niet nitraat ?

50 , daar kan hij inderdaad geen kaas van maken…
fosfaat moet ca 0.05 zijn…..
 
OEFFFF... inderdaad Nitraat
 
Fosfaat geeft meting 0.09 aan, maar nitraat 50+.. alleen dat getal slikt de calculator niet.
 
Al een tijdje geleden dat ik een DSR calculator gebruikt heb, maar is die fout niet omdat je een punt gebruikt hebt in plaats van een komma?
 
Al een tijdje geleden dat ik een DSR calculator gebruikt heb, maar is die fout niet omdat je een punt gebruikt hebt in plaats van een komma?
Helaas niet, ook als ik afrond op 50 (zonder punt of komma) doet ie het niet.
Waarschijnlijk is die calculator voor als de waardes onder de 10 komen voor het nitraat.
Vooreerst hou ik het maar bij de EZ-calculator.. Hoewel ik me daar ook nog niet helemaal in vertrouw..snap het D1 tot D15 gedeelte nog niet echt. Moet ik op D15 beginnen of op D1 ? met zo een hoge waarde zou ik met een hoge concentratie beginnen en naar beneden werken, maar ja, Dat is wat ik denk en of dat goed gedacht is heb ik weer geen idee van.
 
D5 is gemiddeld, en daar kan je beginnen en dan langzaam EZ carbon naar boven opbouwen bij te hoge nitraat. Tot D15 maximaal.
Maar probeer ook de oorzaak van je te hoge nitraat te vinden!
Powerfilter watten om de 5 dagen wisselen, afschuimer natter afstellen, zulke dingen helpen ook.
 
Helaas niet, ook als ik afrond op 50 (zonder punt of komma) doet ie het niet.
Waarschijnlijk is die calculator voor als de waardes onder de 10 komen voor het nitraat.
Vooreerst hou ik het maar bij de EZ-calculator.. Hoewel ik me daar ook nog niet helemaal in vertrouw..snap het D1 tot D15 gedeelte nog niet echt. Moet ik op D15 beginnen of op D1 ? met zo een hoge waarde zou ik met een hoge concentratie beginnen en naar beneden werken, maar ja, Dat is wat ik denk en of dat goed gedacht is heb ik weer geen idee van.
D1 = dosering 1, d15 = dosering 15

Je begint met D1 en bouwt dan langzaam op. Als je te snel opbouwt, kan je een bacteriebloei krijgen, wat je echt niet wilt.

Je bouwt dus langzaam je dosering op tot max d15, en meet ondertussen je nitraat. Als dat op het gewenste niveau is kan je de dosering weer afbouwen, totdat het weer toeneemt. Zo kan je zelf je dosering vinden waarop je nitraat constant blijft.
 
Net even getest, de DSR 2.0 verbruiksCalculator stond nog op mijn pc. Daar werkt bij mij 50,1 gewoon, 50.1 niet.
 
vreemd, hier doet ie geen van beide. Waarde boven de 10 en hij verandert het in #####
 
Die hekjes geven aan dat de kolom te klein is voor de waarde die erin zou .moeten komen. Dus zoals al eerder gezegd is maak de kolom eens breder.
Sorry had ik over de kop gelezen, en inderdaad dat was het euvel hier.

Bedankt.
 
Bovenaan