Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Nitraat NO3 en fosfaat PO4 te hoog tijdens de opstartfase

breaker

ZeewaterForum lid
Vandaag een test meting uit gevoerd.

Nu is de NO3 en PO4 te hoog. NO3 is 10 deze lag altijd rond de 0 maar deze blijf wel in maximaal waarde staan van de lijst van coralandfishstore.
Ik maak mij meer zorgen over de Fosfaat PO4 met een waarde van 0.16 normaal heb ik een waarde tussen de 0.04 0.05

Wat kan beste doen om dit te verlagen. Waterwissel of wat anders?

En is het verstandig om eind volgende week een opruimploeg te nemen dit stond op mij planning.

Sneakimonky

Senior Forumlid
Het hangt van af van de methode die je wil gaan volgen wat je nu het beste kan doen. Heb je hier al overnagedacht?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

stermurene89

ZeewaterForum lid
Vandaag een test meting uit gevoerd.

Nu is de NO3 en PO4 te hoog. NO3 is 10 deze lag altijd rond de 0 maar deze blijf wel in maximaal waarde staan van de lijst van coralandfishstore.
Ik maak mij meer zorgen over de Fosfaat PO4 met een waarde van 0.16 normaal heb ik een waarde tussen de 0.04 0.05

Wat kan beste doen om dit te verlagen. Waterwissel of wat anders?

En is het verstandig om eind volgende week een opruimploeg te nemen dit stond op mij planning.

waterwisseltje +filteren over actieve kool en voor je fosfaat ja dat zal eraan liggen wat je wilt gaan houden op zich kan een beetje fosfaat geen kwaad enkel als je sps hebt of wilt moet je hier wel wat mee uitkijken en dan kan je fosfaat absorber toevoegen voor de fosfaat eruit te halen.

Bovenaan