Marcel oosterhof
ZeewaterForum lid
Beste leden,
mijn blue marine 60 bakje draait nu een maand of 8 eigenlijk gaat alles goed recente ICP test wees geen schokkende dingen uit maar toch blijf ik wat klooien met iets te verhoogd fosfaat nitraat
mijn waarden zijn gemiddeld over een langere periode gemeten
- nitraat 10 - 15 (lastig om met salifert exact aan te geven)
- Fosfaat 0.1
in de bak gaat alles goed koraal en visjes doen het goed water is kraakhelder bak oogt fraai
mijn voederregiem is laag ik voer minimaal
Ik hou de bak kraakschoon en besteed daar dagelijks wel wat aandacht aan
Ik heb uitsluitend LPS koraal
ik heb een minimale visbezetting
Bestaande uit:
1 x fridmani
1 x gele goby
1 x kardinaalbaars
ik doe wekelijks een 20% waterwissel en maak gebruik van een skimmer 9001
misschien maak ik me druk om niets en zijn deze waarden niet schokkend, het is tenslotte een minibakje, ik doseer weleens NOPOX daarmee krijg ik de waarden omlaag maar zodra ik daarmee stop stijgen ze weer tot genoemde waarden
wat is jullie advies zo laten of kan ik hier iets aan doen uiteraard streef ik zoals elke aquariaan optimale waarden na, de overige waarden zijn overigens wel exact volgens boekje
bijgaand een recente foto

mijn blue marine 60 bakje draait nu een maand of 8 eigenlijk gaat alles goed recente ICP test wees geen schokkende dingen uit maar toch blijf ik wat klooien met iets te verhoogd fosfaat nitraat
mijn waarden zijn gemiddeld over een langere periode gemeten
- nitraat 10 - 15 (lastig om met salifert exact aan te geven)
- Fosfaat 0.1
in de bak gaat alles goed koraal en visjes doen het goed water is kraakhelder bak oogt fraai
mijn voederregiem is laag ik voer minimaal
Ik hou de bak kraakschoon en besteed daar dagelijks wel wat aandacht aan
Ik heb uitsluitend LPS koraal
ik heb een minimale visbezetting
Bestaande uit:
1 x fridmani
1 x gele goby
1 x kardinaalbaars
ik doe wekelijks een 20% waterwissel en maak gebruik van een skimmer 9001
misschien maak ik me druk om niets en zijn deze waarden niet schokkend, het is tenslotte een minibakje, ik doseer weleens NOPOX daarmee krijg ik de waarden omlaag maar zodra ik daarmee stop stijgen ze weer tot genoemde waarden
wat is jullie advies zo laten of kan ik hier iets aan doen uiteraard streef ik zoals elke aquariaan optimale waarden na, de overige waarden zijn overigens wel exact volgens boekje
bijgaand een recente foto