Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Nieuwe zeewater liefhebber

Corydoras

New member
Hoi allemaal,

Wij ik en mijn partner zijn nieuw op zeewater gebied en zijn begonnen een klein en simpel zeewaterbakje op te starten.

Gezien het fijt wij beide arbeidsongeschikt zijn en een zeewater bakje best prijzig is dachten wij dit nooit voor elkaar te kunnen krijgen.

Maar met behulp van een zeewater winkel welke ons vertelde dat een Superfish Home 65 en een eheim afschuimertje colombo marine sand op de bodem, natuurlijk zeewater erin en levend steen erin dan nog wat bacterie vloeistof om op te starten en nu wachten.

Doelstelling is anemoon, clownfish (nemo), een henkie erin en verder zouden wij graag advies willen alvast bedankt allemaal

Groet Tom en Menno
 
Zowel Henkie als Nemo zijn eigenlijk niet geschikt voor in een 60 liter Nano .
Hebben gewoon als ze groter worden een grotere bak nodig .
 
Ik zou deze vissen toch afraden voor zo’n kleine bak. Kies eerder voor wat leuke kreeftjes, wat mooie slakken en een krabbetje of iets dergelijks.
 
Kijk is naar de dagboeken bijvoorbeeld die van Marcel heeft een mooie 60 liter bak, een mooie voor inspiratie

https://www.zeewaterforum.info/forums/threads/marcel’s-nano-bakje-blue-marine-60.193901/
 
Kijk is naar de dagboeken topic. Bijvoorbeeld die van Marcel, hij heeft een mooie 60 liter bak dat leuk is om te zien ter inspiratie.
Volgens mij zijn (sommige) baarzen ook goed houdbaar in een nano zoals een Gramma Loreto
 
Hoi allemaal,

Wij ik en mijn partner zijn nieuw op zeewater gebied en zijn begonnen een klein en simpel zeewaterbakje op te starten.

Gezien het fijt wij beide arbeidsongeschikt zijn en een zeewater bakje best prijzig is dachten wij dit nooit voor elkaar te kunnen krijgen.

Maar met behulp van een zeewater winkel welke ons vertelde dat een Superfish Home 65 en een eheim afschuimertje colombo marine sand op de bodem, natuurlijk zeewater erin en levend steen erin dan nog wat bacterie vloeistof om op te starten en nu wachten.

Doelstelling is anemoon, clownfish (nemo), een henkie erin en verder zouden wij graag advies willen alvast bedankt allemaal

Groet Tom en Menno
Ten eerste: Welkom op ons mooie forum.
Ten tweede: Eerlijkheid wordt zeer op prijs gesteld. (Jullie budgettaire ruimte maakt deze hobby een extra uitdaging.)
Ten derde: Jammer dat de winkelier dat niet is geweest. (Ik mag toch hopen dat er op zijn minst een zeewater-waardige verlichting bijgeleverd is...?)
 
Bovenaan