Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

High Tech 80x80x110 Reef Tank

Beetje tijd kunnen vrij maken dus die erin! Ook gelijk de webcam bevestigd om alles in de sump te kunnen monitoren.

EC188417-A87C-4FB0-A1D4-33E015DE0584.jpeg

71C0657C-0567-4408-B7B4-87B76A48BB6D.jpeg
 
Haha camera is helemaal goed.... kwaliteit staat voorop hierbij!

Thanks man.... In de sumpruimte zullen LED strips komen die ik aanstuur via Alexa. Wierenverlichting word waarschijnlijk een Kessil, weet nog niet precies welke ik daarvoor moet hebben :)
 
Haha camera is helemaal goed.... kwaliteit staat voorop hierbij!

Thanks man.... In de sumpruimte zullen LED strips komen die ik aanstuur via Alexa. Wierenverlichting word waarschijnlijk een Kessil, weet nog niet precies welke ik daarvoor moet hebben :)

Die Alexa koppeling lijkt me ook geinig! Ik heb vandaag de knoop doorgehakt; er gaat een Apex 2016 komen. Vandaag bestellen in ieder geval. Wellicht ook nog een IceCap erbij voor mijn gyre.
Nu aan het uitzoeken wat ik nodig heb om mijn t5 verlichting te kunnen dimmen via de Apex. Voor de profilux maak ik gebruik van een evg-ap-2f print, maar weet nog niet wat ik nodig heb voor de Apex.
 
Die Alexa koppeling lijkt me ook geinig! Ik heb vandaag de knoop doorgehakt; er gaat een Apex 2016 komen. Vandaag bestellen in ieder geval. Wellicht ook nog een IceCap erbij voor mijn gyre.
Nu aan het uitzoeken wat ik nodig heb om mijn t5 verlichting te kunnen dimmen via de Apex. Voor de profilux maak ik gebruik van een evg-ap-2f print, maar weet nog niet wat ik nodig heb voor de Apex.
Nice, hele goede keuze kerel! Ga je zeker geen spijt van krijgen.... er zijn zoveel mooie producten van Neptune beschikbaar dat je er helemaal in op gaat haha! Die Amazon DOT kan je er gelijk bij bestellen, die kost je maar een paar tientjes... eind deze maand de release van Neptune ondersteuning als het goed is.
Ik heb hier nog een IceCap liggen.... die heb ik een tijdje gebruikt alleen ga geen Gyres meer gebruiken dus die heb ik eventueel over.

Je hebt beschikking over 2 x 10v poorten die je eventueel kan gebruiken om verlichting te schakelen, ik weet alleen niet precies hoe dat werkt. Anders even kijken naar de VDM module... dit is een uitbreiding van je 10v poorten maar wellicht kan je daar meer mee!

Gaat de camera niet wegroesten door de vochtigheid in de kast door de sump?
Ik denk dat die Foscam R4 wel ergens tegen kan en anders heeft hij pech haha! Daarbij ben ik bezig met een custom deksel voor mijn sump met afdekplaatjes dus zal allemaal reuze gaan meevallen.

Beeld in het donker vind ik al meer als prima! Morgen even in daglicht checken.

FE00B98E-1282-4905-91A5-819877326667.png
13BF9F92-51BE-4947-82CC-E679B221630D.png
 
Nice, hele goede keuze kerel! Ga je zeker geen spijt van krijgen.... er zijn zoveel mooie producten van Neptune beschikbaar dat je er helemaal in op gaat haha! Die Amazon DOT kan je er gelijk bij bestellen, die kost je maar een paar tientjes... eind deze maand de release van Neptune ondersteuning als het goed is.
Ik heb hier nog een IceCap liggen.... die heb ik een tijdje gebruikt alleen ga geen Gyres meer gebruiken dus die heb ik eventueel over.

Je hebt beschikking over 2 x 10v poorten die je eventueel kan gebruiken om verlichting te schakelen, ik weet alleen niet precies hoe dat werkt. Anders even kijken naar de VDM module... dit is een uitbreiding van je 10v poorten maar wellicht kan je daar meer mee!


Ik denk dat die Foscam R4 wel ergens tegen kan en anders heeft hij pech haha! Daarbij ben ik bezig met een custom deksel voor mijn sump met afdekplaatjes dus zal allemaal reuze gaan meevallen.

Beeld in het donker vind ik al meer als prima! Morgen even in daglicht checken.

Het is even slikken bij het bestellen, maar het is wel prachtig spul. Heb zelf Sonos hier inclusief een Sonos One, welke Alexa ondersteunt. Misschien eens uitzoeken of ik daarmee ook wat kan ipv een DOT.

Ik vind het beeld prima idd zo in het donker. Heb je de camera beelden geintegreerd in het dashboard van de Apex of is dat nog de bedoeling? Of heb je dan niet voldoende controlemogelijkheden mbt het bedienen van de camera?

Je hebt een pb voor wat betreft de IceCap.. ;)
 
Volgens mij staat Sonos op de lijst van ondersteuning maar zou ik even moeten verifiëren!

Nopes, er komt straks een zelf gemaakt onderwater camera in te hangen welke ik gebruik binnen de Apex. Daarbij ondersteund de Foscam R4 geen MJPEG en is dit tot nu toe alleen mogelijk in Apex Fusion helaas.... maar daarvoor pakken we een Full HD Amcrest cam, die ondersteunen deze outdated technologie nog wel haha! Je kan volgens mij je MJPEG links van de cam voor besturing wel configureren.

Ben daarbij nu nog even met de sump bezig.... ik mis wat oranje en wil graag ook wat grijs toevoegen dus begonnen met beetje extra oranje Haha!

Morgen even wat foto’s met daglicht..... die LED verlichting is kansloos voor foro’s haha!

84281083-0694-42FF-94BC-BCC72BE9503F.jpeg

49CAD2C8-04C7-49A8-8FB9-ABB22318D0B6.jpeg

BC26AEB5-5735-4680-8C01-5E62351EF2C5.jpeg
 
Haha ja vind het fantastisch om te doen alleen denk dat het verdien model niet erg groot is, mocht ik ooit nog een andere bak aanschaffen dan bouw ik de sump zelf direct uit plexiglas ? stuk goedkoper en mooier denk ik! Bedankt voor je compliment ??

Voor nu stop ik met ze sump en ga beginnen met leiding werk. Nog wel 1 accent grijs toegevoegd aan de sump.

545069CD-0988-4C66-967C-791A99FDF9A7.jpeg

99198596-C6CB-4B94-A76A-2A0B69073E89.jpeg

63B3D0A9-ABC8-4E9E-A6AC-09ECDB01B436.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Eerste deel van de deksel is klaar ?? Hierop komt nog een grijs deel om het geheel kloppend te maken. De voorkant zal ook vervangen worden voor grijs plexiglas.

813504DF-4AA6-4BCD-B1F7-36288F55C49D.jpeg

3FB13351-B0C8-4960-BEFC-BDD4327608E7.jpeg
 
boor je de gaten in het plexiglas zelf? Aangezien je hier ruimte voor hebt gelaten lijkt het? Heb je dit bij dokterplexiglas besteld? heb daar namelijk ook een aanvraag lopen nu.

Hoeveel mm is het plexiglas?
 
boor je de gaten in het plexiglas zelf? Aangezien je hier ruimte voor hebt gelaten lijkt het? Heb je dit bij dokterplexiglas besteld? heb daar namelijk ook een aanvraag lopen nu.

Hoeveel mm is het plexiglas?
Dat heb je goed gezien idd, gaten boren ik wel zelf omdat ik dat achteraf wil kunnen bepalen.

Neen, ik laat alles lasersnijden bij laserbeest.nl, snelle levertijd en kan eigen materiaal aanleveren ?? Zeer nette afwerking en correcte prijs. Zou je aanvraag ook zeker even bij laserbeest laten landen.

Plexiglas voorop is 2mm volgens mij en de rest wat in de sump ligt (oranje) is 3mm, enige maat voor oranje. Bovenop ligt 8mm maar daar komt nog een grijze plaat op van 3mm en een steunbalken in het midden van de sump anders buigt hij door.
 
Bovenaan