Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Nieuw op dit forum, even kort voorstellen

Aquascaper

New member
Beste leden,

Vandaag heb ik mij aangemeld op dit forum dus stel ik me even kort voor:
Mijn naam is Gerben en ik ben vorig jaar, na een poosje ervaring met zoetwater, begonnen met een zoutwateraquarium. Ik beschouw mezelf nog als een beginner op dit gebied.
Aangezien ik dus nog niet zo lang met deze hobby bezig ben, zal ik regelmatig ervaringen willen delen :)

Groet, Gerben
 
Welkom!

Goed dat je je hier hebt aangemeld. Het is interessant hier op dit forum de ervaringen van anderen te lezen. Ik denk ook dat je veel aan mijn boeken zult hebben. In het eerste deel staat de basis helder uitgelegd, in het tweede deel de verdere stappen tot in detail. Ook staat er een uitgebreid vraag & antwoord deel in, alle informatie en beelden zijn uniek en beslist een aanvulling op wat je op fora en social media leest. De betere aquariumzaak heeft ze op voorraad, maar dit is ook een optie: https://www.bol.com/nl/c/tanne-hoff/9953774/.

Heb je al foto's van je bak? Hoe wil je dat je bak uiteindelijk gaat worden?

Ter inspiratie een filmpje van mijn bak:
 
Hoi Tanne,

Dat aquarium ziet er mooi uit!

Hier zijn enkele foto's van mijn bak tot nu toe. Ik ben er vorig jaar mee gestart, met als doel om er voorlopig alleen vissen in te houden.
Dit om een beetje gevoel en ervaring te krijgen met een zoutwaterbak en het controleren van de waterkwaliteit.
Toen dat aardig bleek te lukken (soms wel wat last van algen), ben ik er stap voor stap wat zachte koralen bij gaan plaatsen.
Het is een Juwel 180 bak waar ik de benodigde spullen (verlichting, afschuimer en buitenfilter) bij heb gekocht.

Graag wil ik in de toekomst uitbreiden naar een grotere rifbak, zoals bijvoorbeeld een Red Sea Reefer waarin er genoeg ruimte is voor doktersvissen.

Ik heb trouwens vandaag je boeken besteld :)
 

Bijlagen

  • 20190807_202554.jpg
    20190807_202554.jpg
    120,9 KB · Weergaven: 15
  • 20190807_202605.jpg
    20190807_202605.jpg
    145,8 KB · Weergaven: 15
  • 20190807_202627.jpg
    20190807_202627.jpg
    151,8 KB · Weergaven: 15
Bovenaan