Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Nieuw hier

Chrisbeijer123

ZeewaterForum lid
Hallo allemaal! Sinds vandaag nieuw op dit forum. Ik heb momenteel een 200L zeewater aquarium waar ik nog wat koralen in heb staan. Ik heb een 450L gekocht die ik nu aan het voorbereiden ben om te laten indraaien.

Ik heb de afgelopen 2 jaar al veel informatie via jullie allemaal opgedaan en ben nu eindelijk toch ook zelf lid geworden.

Ik zie jullie in de topics 👌
 
Gewldig klinkt goed

Plaats eens wat foto altijd leuk om te zien
 
Ik heb niet veel meer staan momenteel. Heb alle leders weggegeven en het levend steen is ook al weg. Over een week of 2 ga ik beginnen de nieuwe bak te laten draaien.

Morgen komt er overigens een duncan met 25 koppen bij
Een aucanstrea ( als ik het goed schrijf ) met 110 koppen en een mooi stekje lord of the rings buttons met 25 koppen.
 

Bijlagen

  • 20191017_173455.jpg
    20191017_173455.jpg
    129,8 KB · Weergaven: 31
Welkom Chris!

Goed dat je je hier (eindelijk ;) ) hebt aangemeld. Het is interessant hier op dit forum de ervaringen van anderen te lezen. Ik denk ook dat je veel aan mijn boeken zult hebben, ik neem aan dat je ze na twee jaar al wel kent ;) . In het eerste deel staat de basis helder uitgelegd, in het tweede deel de verdere stappen tot in detail. Ook staat er een uitgebreid vraag & antwoord deel in, alle informatie en beelden zijn uniek en zijn beslist een aanvulling op wat je op fora en social media leest. De betere aquariumzaak heeft ze op voorraad, anders is dit bijvoorbeeld ook een optie: https://www.bol.com/nl/s/boeken/zoe...rchtext=tanne+hoff&sort=releasedate&view=list

Wat ben je van plan met je nieuwe bak? Je hebt alvast een paar leuke koralen verzameld :)

Ter inspiratie een filmpje van mijn bak:
 
Welkom Chris!

Goed dat je je hier (eindelijk ;) ) hebt aangemeld. Het is interessant hier op dit forum de ervaringen van anderen te lezen. Ik denk ook dat je veel aan mijn boeken zult hebben, ik neem aan dat je ze na twee jaar al wel kent ;) . In het eerste deel staat de basis helder uitgelegd, in het tweede deel de verdere stappen tot in detail. Ook staat er een uitgebreid vraag & antwoord deel in, alle informatie en beelden zijn uniek en zijn beslist een aanvulling op wat je op fora en social media leest. De betere aquariumzaak heeft ze op voorraad, anders is dit bijvoorbeeld ook een optie: https://www.bol.com/nl/s/boeken/zoe...rchtext=tanne+hoff&sort=releasedate&view=list

Wat ben je van plan met je nieuwe bak? Je hebt alvast een paar leuke koralen verzameld :)

Ter inspiratie een filmpje van mijn bak:

De boeken heb ik inderdaad al 2 jaar in mijn bezit en ze hebben mij zeker geholpen toen ik 2 jaar geleden ben begonnen met een 80L bakje. Nu 2 jaar later zitten we op een 450L met red dragon pompen en een bubbleking skimmer. Een rib uit mijn lijf, maar als ik het doe, doe ik het ook direct goed.

Ik wil echt een volledig LPS koraal. Veel grote stukken die rustig mee bewegen op de stroming. Ik vind dat fantastisch om te zien. Ik kijk meer naar het aquarium dan naar de tv haha.

Ik heb ondertussen weer wat nieuwe koralen gekocht. Zal morgen een foto uploaden.

Ben nu ook sinds 1 week de koralen aan het voeren en ze groeien opeens super snel. Morgen ga ik een mooi stuk euphylia hamer koraam ophalen met 12 koppen. Binnenkort een toortskoraal met 5 koppen, een aardbei koraal met circa 30 koppen. Een flinke mooie groene en rode goniopora. En ook nog bij reef corner in Belgie koop ik mij 15 frags acanstreas en lobophylias voor echt kleur in de bak te krijgen.

Dan heb ik meer dan genoeg om mee te starten :)
 
Bovenaan