Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Nemateleotris Decora verlegen

activ

ZeewaterForum lid
Hoi allemaal,

Ik heb al bijna een jaar een Nemateleotris Decora, maar die is enorm verlegen. Ziet er gezond uit en een ook prima, maar verstopt altijd in het rif en als die er een keer uit komt om wat eten te pakken schiet hij altijd snel terug als er een andere vis in de buurt komt.
Ik heb totaal heen agressie in de bak, dus ik weet eigenlijk niet waarom die zo schrikkerig is. Vindt het wel erg sneu dus ik zou graag iets voor hem doen zodat die minder bang is en zich vrij voelt lekker rond te zwemmen. Een maatje zoeken heb ik al aan gedacht, maar gezien de bekende agressie problemen lijkt dat geen oplossing.
Iemand een idee wat ik zou kunnen doen?

Mijn vissen bestand is:
1x Ecsenius Bicolor
1x Valenciennea Puellaris
1x Nemateleotris Decora
2x Amphiprion Percula
1x Pseudocheilinops Ataenia
2x Gramma Loreto
1x Ctenochaetus Binotatus

DJelmer90

Senior Forumlid
Probeer het eens om een tweede Decora erbij te zetten. Maar dat is mijn eerste gedachte , ik weet verder niks van je bak. Als je meer gegevens kunt geven en een overzichtsfoto, geeft dat veel duidelijkheid voor ons👍

Nico F.

Senior Forumlid
Ik had 2 decora, die samen altijd in het vrije rondzwommen. Onlangs is er eentje verdwenen, dus heb ik vorige week een nieuwe bijgezet.
Deze gedraagt zch voorlopig hetzelfde als bij u. continu onder de rotsen en af en toe wat eten pikken en terug weg. De andere decora zit aan de andere kant van de bak in het vrije. Ik denk dat er geen pijl op te trekken is ;) :LOL:.

OP
A

activ

ZeewaterForum lid
Probeer het eens om een tweede Decora erbij te zetten. Maar dat is mijn eerste gedachte , ik weet verder niks van je bak. Als je meer gegevens kunt geven en een overzichtsfoto, geeft dat veel duidelijkheid voor ons👍

Mijn angst is dat ze gaan knokken, zoals eigenlijk overal op internet wordt omgeschreven en dat ik er vervolgens een groot probleem aan ga hebben om de nieuwe er weer uit te krijgen.

DJelmer90

Senior Forumlid
Hier zwemmen twee Magnifica's mooi samen. Eigenlijk totaal geen knok gedrag waargenomen.
Zwemmen veel vrij en schieten soms inderdaad onder de stenen. Maar zodra ik ga voeren komen ze naar het voer bakje gezwommen. Zou het iets te maken kunnen hebben dat er weinig andere vissen aan de oppervlakte zwemmen?

Arachno

Joost
Mijn paartje Decora's zijn ook behoorlijk schuw, zitten vooral samen in de rotsstructuur. Met voeren komen ze wel naar buiten als de pompen uit zijn, zo niet dan blaast het voedsel mooi door de rotsen heen en hoeven ze alleen hun bek open te doen ;)
Overige bewoners zijn een paartje ocellaris Clownsvissen en een Pseudocheilinops ataenia (die nog niet zo lang in de bak zit en ook nog schuw is)

OP
A

activ

ZeewaterForum lid
Mijn paartje Decora's zijn ook behoorlijk schuw, zitten vooral samen in de rotsstructuur. Met voeren komen ze wel naar buiten als de pompen uit zijn, zo niet dan blaast het voedsel mooi door de rotsen heen en hoeven ze alleen hun bek open te doen ;)
Overige bewoners zijn een paartje ocellaris Clownsvissen en een Pseudocheilinops ataenia (die nog niet zo lang in de bak zit en ook nog schuw is)
Zo eet die van mij meestal ook, en met success want hij/zij ziet er top uit.

Bovenaan