Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Nano vragen.

KvW

New member
Hoi Allemaal,
Mijn naam is Kees en ik heb ruime ervaring met zoet water. Nu is het tijd om de stap naar zout water te maken.
Ik heb/ben me aan het inlezen en probeer informatie in te winnen bij verschillen lfs. Het volgende is mijn plan een Superfish Home 60 met een ander filter/afschuim systeem. Als ik een dennerle bio circulator er in plaats heb ik dan voldoene techniek om een (nano) rif te maken?

Wat zou een eventuele ander optie zijn voor geschikte techniek in dit bakje?
Hoor graag jullie ideeën.
Groeten Kees

Potvis

ZeewaterForum lid
Hoi Kees,

Leuk dat je een zeewater nano wilt. Het boekje van Tanne Hoff zou ik zeker aanschaffen, een echte aanrader.
Hier staat ook e.e.a. in over techniek. Niet een boekje specifiek over nano maar wel met heel veel informatie die je ook zeker nodig zal hebben met een nano.

Ik heb een RSM nano (75L) met de volgende techniek, apart aangeschaft:
- Dennerle nano thermo compact 50w
- JBL cooler 100 + controller
- Binnenkort vervang ik de afschuimer van Red Sea door een Tunze 9001

En nog een lijstje met plaatje wat door Red Sea meegeleverd werd bij de aanschaf:
1532428836017.png

Groet,
Felicia

MvB

ZeewaterForum gebruiker
Vergeet er geen goede zeewater lamp boven te hangen Kees. Echt belangrijk en vaak koop je na een goedkope en/of tegenvallende lamp van een redelijke prijs al snel een duurdere lamp die je eigenlijk beter in een keer had kunnen kopen....

Potvis

ZeewaterForum lid
Vergeet er geen goede zeewater lamp boven te hangen Kees. Echt belangrijk en vaak koop je na een goedkope en/of tegenvallende lamp van een redelijke prijs al snel een duurdere lamp die je eigenlijk beter in een keer had kunnen kopen....
Dat is een hele goede!
Ik heb zelf een AI prime HD Led.

joen

ZeewaterForum gebruiker
Hoi Kees,

Leuk dat je een zeewater nano wilt. Het boekje van Tanne Hoff zou ik zeker aanschaffen, een echte aanrader.
Hier staat ook e.e.a. in over techniek. Niet een boekje specifiek over nano maar wel met heel veel informatie die je ook zeker nodig zal hebben met een nano.

Ik heb een RSM nano (75L) met de volgende techniek, apart aangeschaft:
- Dennerle nano thermo compact 50w
- JBL cooler 100 + controller
- Binnenkort vervang ik de afschuimer van Red Sea door een Tunze 9001

En nog een lijstje met plaatje wat door Red Sea meegeleverd werd bij de aanschaf:
Bekijk bijlage 492222

Groet,
Felicia
Tunze afschuimer ga je geen spijt van krijgen.
Hier heb ik een 9004 op 100 liter, de 9001 was aan de krapoe kant.
Dus als het past kun je de 9004 ook nog overwegen.

Potvis

ZeewaterForum lid
Tunze afschuimer ga je geen spijt van krijgen.
Hier heb ik een 9004 op 100 liter, de 9001 was aan de krapoe kant.
Dus als het past kun je de 9004 ook nog overwegen.
Dankje voor het delen van jou ervaring met de afschuimers van Tunze Joen!
Ik zal zeker navragen of de Tunze 9004 ook past. Liever ruim genoeg dan net genoeg.

Welpenheuvel

ZeewaterForum lid
Dankje voor het delen van jou ervaring met de afschuimers van Tunze Joen!
Ik zal zeker navragen of de Tunze 9004 ook past. Liever ruim genoeg dan net genoeg.
Waarom ga je voor een andere afschuimen. Ik ben mijzelf aan het verdiepen om de red sea max aan te schaffen

Potvis

ZeewaterForum lid
Waarom ga je voor een andere afschuimen. Ik ben mijzelf aan het verdiepen om de red sea max aan te schaffen
De afschuimer van Red Sea maakt een @!%#@ herrie.
In het begin is het nog wel te doen want dan is het allemaal leuk en nieuw, maar als je er elke dag naar moet luisteren word je er gek van.
Verder wel een goede afschuimer hoor, doet zijn werk.

Welpenheuvel

ZeewaterForum lid
O
De afschuimer van Red Sea maakt een @!%#@ herrie.
In het begin is het nog wel te doen want dan is het allemaal leuk en nieuw, maar als je er elke dag naar moet luisteren word je er gek van.
Verder wel een goede afschuimer hoor, doet zijn werk.
Oké bedankt duidelijk dan gaat die er dus op voorhand al uit haha

Bovenaan