Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Na 27 jaar Zoet nu project "Ombouw Zoutwater" gestart

garia666

ZeewaterForum gebruiker
dat zijn je waardes van het water dat zegt verder weinig over je bacterien , zelfde geld heb je iets van een UV filter staan. Maargoed het is wel erg vervelend idd.

OP
mdanielse

mdanielse

So Little Time.......
Jep, mijn UV staat 24/24 aan...........

Bacteriën?, weet niet hoe belangrijk of schadelijk dat is voor alleen een hamer, als de rest nu ook het loodje zou leggen.
Maar wie weet, misschien heb ik er een die net ff funest is voor een hamer(brown jelly ziekte bijvoorbeeld). Maar dan zou je toch niet verwachten dat ze een paar maanden goed staan, en pas daarna in rap tempo verslijmen. Zit meer te denken aan iets van "voedsel" wat ze missen..... maar wat....... ik weet het niet?
Heb trouwers ook een druifje staan(zelfde familie als hamertjes koraal) en die staat al twee jaar mooi te zijn.
Dus, tja..........??, gewoon maar geen hamertjes meer kopen lijkt mij

vraagteken.jpg
dat zijn je waardes van het water dat zegt verder weinig over je bacterien , zelfde geld heb je iets van een UV filter staan. Maargoed het is wel erg vervelend idd.

OP
mdanielse

mdanielse

So Little Time.......
Mijn nieuwste literatuur aanwinst......
Was toch wel benieuwd naar het nieuwe boekje van Tanne Hoff, voor de prijs hoef je het niet te laten.

uploadfromtaptalk1374596163805.jpg
Verstuurd van mijn SK17i met Tapatalk

OP
mdanielse

mdanielse

So Little Time.......
Vandaag de "CocaColafles modificatie" op mijn AC wervelbedfilter toegepast. Kwam deze modificatie op het forum tegen. Dit om het klonteren van de NP-pellets onder in het filter tegen te gaan. Eerste indruk is zeer positief.

uploadfromtaptalk1374950537437.jpguploadfromtaptalk1374950550036.jpguploadfromtaptalk1374950561985.jpguploadfromtaptalk1374950573937.jpguploadfromtaptalk1374950584174.jpg

Verstuurd van mijn SK17i met Tapatalk

Laatst bewerkt:
OP
mdanielse

mdanielse

So Little Time.......
Forum lijkt een beetje oververhit...........

125-OpTiK.jpg

mecryBen nu toch een beetje ongelukkig aan het wordenmecry
Ik zie net dat de moderators in al hun wijsheid mijn topic(linkje) <linkje><linkje></linkje></linkje>,om wat broodnodige positiviteit en kleur te kweken hier op het forum, hebben gesloten. Op zo'n manier gaat dat natuurlijk niet echt lukken, zo blijven we niet-positief. Iedereen moet wel zijn beste beentje voorzetten. Met z'n allen komen we er wel, maar als de moderators al niet meewerken ietswat niet-positief gaan doen.... tja... daar kan ik natuurlijk niet tegenop boksen.
Dus bij deze.... jongens en meisjes(hiermee bedoel ik dus alle goed willende forumleden).... laat je niet gek maken door de niet-positiviteit hier op het forum probeer er wat leuks van te maken en te houden. Wees lief voor elkaar, help elkaar(niet de vernieling in;)) en respecteer elkaar.

lieeefWie goed doet, goed ontmoetkissme

Behandel andere zoals jezelf ook behandeld zou willen worden
zo simpel is het ,en tegelijk blijkbaar toch ook zo moeilijk

125-OpTiK.jpg

jan-hein

ZeewaterForum gebruiker
update?

OP
mdanielse

mdanielse

So Little Time.......
OP
mdanielse

mdanielse

So Little Time.......
Ondertussen is mijn dagboek alweer verhuis van forum.
Deze keer niet door de slechte sfeer maar door het gebrek aan input, klein en wat gedateerd forum.
Mijn dagboek "PART III" is nu bij het "dromerige zeewaterforum" te vinden:rolleyes:

Bak draait nog altijd prima en met een minimum aan onderhoud(niet te verwarren met verwaarlozen).
Ik vind het leuk om naar mijn bak te kijken, maar er aan werken word ik nooit zo vrolijk van.

Oke dan ....... om het af te leren, hier dan nog zomaar een paar kiekjes van de huidige staat van de bak.

DSC_1641.jpgIMG_0455.jpgIMG_0480.jpgIMG_0460.jpg

Laatst bewerkt:
OP
mdanielse

mdanielse

So Little Time.......
Even mijn dagboek afstoffen en helaas afsluiten......😭

Na 43 jaar aquariumhobby ben ik helaas door gezondheidstechnische redenen nu echt genoodzaakt te stoppen. De vissen zijn inmiddels de deur uit en nu mogen de koralen weg. Drie topstukken zijn makkelijk te verwijderen en gaan in de verkoop. De rest van de koralen mag je, indien gewenst, gratis meenemen. Om de pijn voor mij wat te verzachten wil ik alles in 1 koop de deur uit doen, om hierna direct het aquarium verder te ontmantelen. Alles in 1 koop, €300,-

• XXL Symphyllia Wilsoni:fluor groen/paars, diameter +- 24cm, veranderd snachts in een mooie "pluizenbol". Een topstuk/blikvanger waar je in de winkel al snel honderden euro's voor kwijt bent, als je er überhaupt een van deze grote en kwaliteit kunt vinden.
  • XXL Lobophyllia Robusta: Groen/bruin, lengte +- 22cm.
  • XXL Lobophyllia, (exacte soort onbekend): rood/bruin/groen, lengte +- 22cm

Deze koralen staan al ongeveer acht jaar in mijn aquarium. Voor dit geld mag je naast deze drie topstukken alles meenemen wat er voor de rest nog in de bak aan koraal aanwezig is en waar je nog wat mee denkt te kunnen. Staat nog een klein stukje Blastomussa in, een hamertje en voor de rest nog wat Montiplaten, blauwe Acropora, een enkel oortje, paarse Stylophora. IVM de lage buitentemperaturen op dit moment is er voor transport een piepschuim doos beschikbaar.

Alles in 1 koop €300,-
In Vlissingen af te halen.

Zet het hier even als eerste neer zal van de week het in de rubriek Te koop plaatsen.

Hierna mag de techniek weg, een Profilux-3eX set met zeer veel opties. Het aquarium zelf gaat naar de stort, en het meubel blijft staan. Is een leuk hoekmeubel en met een plant erop past het nog best aardig bij mijn interieur.

Bijlagen

OP
mdanielse

mdanielse

So Little Time.......
Wat heb ik hier een hekel aan :mad: een afspraak maken, ik een dag vrij nemen alles klaar zetten en dan op de dag van de afspraak 10 minuten van te voren bellen dat het niet door gaat en dat ze toch liever vrijdag willen komen. Dan ben ik er gelijk klaar mee. Denk daar dan van te voren eerst even goed over na of die afspraak je echt wel goed uitkomt en als het niet meer door gaat meld dit dan de dag ervoor. Heb het aan hun overgelaten wanneer langs te komen, ik heb ze geen afspraak opgedrongen. Ik maak een afspraak nooit lichtzinnig, als ik iets afspreek dan verschijn ik ook, bij mij is afspraak gewoon afspraak.

DUS KORALEN WEER BESCHIKBAAR........
Ik zoek dus nu een gegadigde die het wel normaal vind dat afspraak afspraak is.
Heb een boel reacties staan en vind het moeilijk om de volgende te kiezen, dus doe ik het nu even zo, kijken wat dit aan reacties oplevert, hoop dat ik hier niemand mee voor het hoofd stoot.

Wie heeft serieuze interesse in de koralen, wil ze in Vlissingen ophalen, en zou kunnen op vrijdagmiddag/avond, of zaterdagmiddag of zondagmiddag/avond.

Groetjes,
Martin

dreamworld

Senior Forumlid
Wat heb ik hier een hekel aan :mad: een afspraak maken, ik een dag vrij nemen alles klaar zetten en dan op de dag van de afspraak 10 minuten van te voren bellen dat het niet door gaat en dat ze toch liever vrijdag willen komen. Dan ben ik er gelijk klaar mee. Denk daar dan van te voren eerst even goed over na of die afspraak je echt wel goed uitkomt en als het niet meer door gaat meld dit dan de dag ervoor. Heb het aan hun overgelaten wanneer langs te komen, ik heb ze geen afspraak opgedrongen. Ik maak een afspraak nooit lichtzinnig, als ik iets afspreek dan verschijn ik ook, bij mij is afspraak gewoon afspraak.

DUS KORALEN WEER BESCHIKBAAR........
Ik zoek dus nu een gegadigde die het wel normaal vind dat afspraak afspraak is.
Heb een boel reacties staan en vind het moeilijk om de volgende te kiezen, dus doe ik het nu even zo, kijken wat dit aan reacties oplevert, hoop dat ik hier niemand mee voor het hoofd stoot.

Wie heeft serieuze interesse in de koralen, wil ze in Vlissingen ophalen, en zou kunnen op vrijdagmiddag/avond, of zaterdagmiddag of zondagmiddag/avond.

Groetjes,
Martin
Beste heer

ik heb u ook een pb gestuurd hoor graag of het beschikbaar is van u

groeten gerard

Bovenaan