Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Montipora plaat eter

bosman

Senior Forumlid
Iemand een idee wie er aan mijn Monti zit te knagen, een Monti etende naaktslak lijkt mij sterk omdat ik ben opgestart met dood steen en het koraal uit m'n oude bak komt waar ik nergens last van had er is verder ook niks nieuws bijgekomen. Onderstaande dieren zitten in het aquarium.

Pterapogon kauderni
Paracanthurus hepatus
Amphiprion ocellaris
Halichoeres melanurus
Mespilia globulus

Diadema setosum
Buccinulum corneum (Babylon zandslak)
Aantal turbo slakken.

Calcinus elegans
(Blauwpootheremiet)
Ciliopagurus strigatus (Oranje gestreepte heremietkreeft)
 

Bijlagen

  • IMG_20210113_183621.jpg
    IMG_20210113_183621.jpg
    117,1 KB · Weergaven: 79
Niemand die een suggestie heeft? Kan namelijk geen niks vinden dat aan m'n Monti zit te kauwen niet overdag maar ook niet wanneer de lampen uit zijn.
 
Niemand die een suggestie heeft? Kan namelijk geen niks vinden dat aan m'n Monti zit te kauwen niet overdag maar ook niet wanneer de lampen uit zijn.
Er kan toch echt wel iets van slakjes meegekomen zijn met een ander dier. De naaktslakjes kunnen heel erg klein zijn, dus moeilijk te zien. Heb ik ook eens gehad namelijk, dacht ook dat er niks zat...maar toch dus!
 
Draait nu 3 maanden, is nog niet echt heel rijp maar had deze monti al vanuit mijn vorige bak.
 
Wat voor vraatsporen zie je?
Het stukje op de foto ziet er verder ok uit, hoewel het misschien met wat fantasie lijkt alsof er aan de linkerkant hapjes uit zijn genomen?

Nudi's krijg je witte plekken van, niet happen uit je plaat.
 
Bovenaan