Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Mobifix`s dagboek

mobifix

Senior Forumlid
Hierbij een nieuwdagboek de vorige is verwijderd ? geen redenen ontvangen gewoon gewist wellicht stond de bouwer van de nieuwe Trigon er op trouwens de nieuwe is een trigon model ,specifiek gebouwd naar mijn wens.
en ik moet zeggen ,zeer tevreden. ga de fabrikant er niet meer bij vermelden ik vermoed dat dat de redenen zijn om mijn dag boek te verwijderen althans dat vermoed ik .

hier een foto van de bak in aanbouw.Bekijk bijlage 290757Bekijk bijlage 290757
 
vandaag de nieuwe opgezet de oude trigon staat in de tuin onder zeil eventueel te wachten op een nwe eigenaar.

zal later wat foto`s posten van de nieuwe bak staat nu in te draaien volledig op tmc led verlichting ! en ik denk dat hij morgen weer mooi helder is ,zo te zien geen uitval van dieren ik ben kapot pijn in mn rug maar voldaan.;)
 
Mooie strakke bak! Ben benieuwd naar de opbouw!

Gr Sander
 
Nou Johan, zo te zien heb je ruimte zat om nog even lekker verder te bouwen.
Hoop dat ik je weer wat vaker tegen kom.
Kan ik je met Madelyn weer even lekker pesten. :)
Maar ook omdat het altijd weer gezellig is.

Succes met de nieuwe bak, ik ben nu al benieuwd naar de foto's.

Groetjes Nanda & Don
 
Het is dat het advies gratis is bij tmf :p:p:p:p
 
hierbij wat foto`s van de nwe bak,helaas zelf een stomme fout gemaakt met een wervel filter ,niet omgespoeld en op het systeem gezet na een riool lucht geroken te hebben te laat !!! verschillende korallen hebben de aanslag niet overleeft ,tot mijn stomme verbazing en opluchting na div water wissels kool live en noem maar op. hebben de australie koralen het allemaal overleeft.

geluk bij pech ,nu rustig laten draaien en kijken....na de vakantie kijken naar een paar nwe eufilia`s. miste licht in de hoeken deze bak is toch wat groter ,wel de nanotegels gezien op internet maar niemand kende ze wel op zoetwater. deze hebben 4x3watt 10000k en 1x3wat blauw deze bij ferrytale almere gekocht Eelke bestede 1 telefoontje eraan ,en de volgende dag binnen !!! dus alle hoeken en gaten onder led van aqua ray totaal nu ongeveer 120 Bekijk bijlage 292456Bekijk bijlage 292457Bekijk bijlage 292453Bekijk bijlage 292454Bekijk bijlage 292455watt led nu wel tevreden met het licht eas toch wel ff combineren dus nu 4 x balk wit/blauw 1x tegel 10000 groot en 2 x tegel nano .
 
De bak loopt vanaf de week stabiel ,veel kool in gezet en heeft goed geholpen, vandaag de bak met wat meer steen gevuld,gelukkig al het australishe koraal heeft het overleeft na de vakantie ,ga ik op zoek naar wat druifjes en hamer koraal met mooie kleuren , om mee te beginnen met de nwe opstart, dus degene die wat over heeft niet te koop zetten maar ff aan mij denken. eerste keus altijd leuker dan missen.
 
Een ongelukje zit in een klein hoekje.
Maar gelukkig heeft de australie familie het overleefd. (blijft toch het mooist, is mijn mening)
Zelf laatst 2 nieuwe lampen vervangen en vergeten de kap wat hoger te hangen.
En daar ging mijn duncanopsamnia, lichtshok.
Gelukkig heb ik de helft kunen redden, maar het blijft zonde!
Morgen de bak weer eens grondig onder handen nemen, want het ziet er nu niet uit.
(die vent van mij blijft er maar voer in gooien, en dat resulteerd natuurlijk in een hoop alg, en flap)
Zal wel weer een dagje werk worden, maar dan heb je ook wat. :)
Ook heb ik dan wel een 2 kleurige druif voor je in de aanbieding (2 flinke koppen)
Gelukkig draait mijn lagune op het moment prima!
Maar daar mag m'n vent dan ook niet aankomen. :p

Groetjes Nanda
 
top die druif ! en die druif van jouw gewoon handjes vastbinden ,kan hij er geen voer in smijten, pas in bedje de handboeien verwijderen:p
 
Hoi Johan,

Thnx voor je bezoek gisteren en veel plezier met de Euphyllia!

Euh..wordt het niet eens tijd voor een update van je bak met wat foto's? ;)

Groet, Bas
 
je hebt gelijk staat links en laat ik nu net dat hoekje kwijt zijn, spec voor jouw :)Bekijk bijlage 307285
 
Hier een kleine update ,na wat rode flap ect volgend oude rotten komt div voort uit div luchtdruk ivm laag en hoge luchtdruk ,en hier kun je weinig aan doen,,er zijn dingen die we niet kunnen regelen ,maar goed wat probiotica en dit doet wonderen ,de dingen die eigenlijk zo vanzelf sprekend zijn vergeten we vaak .
Meer bacterieen zijn van ontschatte waarde net zo als bij mensen bv yakult ect ,ze werken .
En paar fotos erbij hoe het bakje er nu bij staat ,wat aangevuld met div dieren uit jan de groot zijn bak ,die nu naar zoet is gegaan .
Er zijn wat slangsterren ,debelius kreeften een paartje , heel veel heremietkreeftjes div soortjes ,ik vind deze diertjes heel aardig altijd aan het werk en aanwezig en ach soms laten ze wat omvallen in de loop van tijd komt dit ook goed.
Voor zo ver ....Bekijk bijlage 363589Bekijk bijlage 363588
 
mooi ;):cool: en nog steeds jaloers op dat koraal dat op een flower lijkt maar ik kom even niet meer op de naam :p
 
Je bedoelt die naast de flower ?

Duncansopamia's
 
Bovenaan