Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Mijn Oceanium 3

Ondertussen:
- Osmose apparaat is besteld.
- Ontwerp van de bak is daar. Deze weken werk ik met Arie (AC) de laatste details uit. Januari bestellen, dan zal die februari geleverd worden.
- Inrichting van de bak ben ik ook uit: Het wordt mooi! ;)

Dan blijft er nog een dingetje openstaan, en dat is stroming.
Ik wilde een Maxspect gyre installeren, die past perfect in het ontwerp. Echter worden die de laatste tijd alleen maar met fabrieksdefecten geleverd...

Dus ik ben opzoek naar een alternatief. Als iemand nog een tip heeft hoor ik het graag.
 
Ondertussen:
- Osmose apparaat is besteld.
- Ontwerp van de bak is daar. Deze weken werk ik met Arie (AC) de laatste details uit. Januari bestellen, dan zal die februari geleverd worden.
- Inrichting van de bak ben ik ook uit: Het wordt mooi! ;)

Dan blijft er nog een dingetje openstaan, en dat is stroming.
Ik wilde een Maxspect gyre installeren, die past perfect in het ontwerp. Echter worden die de laatste tijd alleen maar met fabrieksdefecten geleverd...

Dus ik ben opzoek naar een alternatief. Als iemand nog een tip heeft hoor ik het graag.

Nog even wachten en dan kan je de Jebao CP kopen
Jecod-CP-45-Beter-1.jpg
 
Bak is in bestelling!!! :cool:

Heb nog geen leverdatum, maar dat zal waarschijnlijk ergens medio februari zijn...
 
Ondertussen:
- Osmose apparaat is besteld.
- Ontwerp van de bak is daar. Deze weken werk ik met Arie (AC) de laatste details uit. Januari bestellen, dan zal die februari geleverd worden.
- Inrichting van de bak ben ik ook uit: Het wordt mooi! ;)

Dan blijft er nog een dingetje openstaan, en dat is stroming.
Ik wilde een Maxspect gyre installeren, die past perfect in het ontwerp. Echter worden die de laatste tijd alleen maar met fabrieksdefecten geleverd...

Dus ik ben opzoek naar een alternatief. Als iemand nog een tip heeft hoor ik het graag.



Als je iets anders wilt dan anderen: http://www.extremecorals.de/technik/panta-rhei-hydro-wizard-ecm-42/a-23664/
Tanne gaat er binnenkort ééntje in zijn bak hangen. Anders zou je zijn dagboek eens moeten gaan bekijken / volgen als je dat nog niet deed.
 
Bedankt voor het meedenken beide! De oplossing was uiteindelijk een tweede hands Gyre 150, uit een batch die niet geplaagd werd door fabricage fouten. ;)


Nog even wachten en dan kan je de Jebao CP kopen
Bekijk bijlage 445520

Als je iets anders wilt dan anderen: http://www.extremecorals.de/technik/panta-rhei-hydro-wizard-ecm-42/a-23664/
Tanne gaat er binnenkort ééntje in zijn bak hangen. Anders zou je zijn dagboek eens moeten gaan bekijken / volgen als je dat nog niet deed.
 
Ondertussen heb ik ook een berg PVC besteld en binnenkort doe ik hetzelfde voor alle onderdelen voor de ombouw.
Deze ga ik geheel opbouwen uit flightcase materialen (o.b.v. 9mm betonplex).

Ook zal ik binnenkort ook een beetje mijn plannen uit de doeken doen voor de inrichting van de bak.
 
Van het weekend lekker geklust, tafel en ombouw beginnen erop te lijken... (zie foto)
Komend weekend maak ik die af.

Het osmose apparaat hangt inmiddels in de badkamer, hiervoor moet ik nog de aansluiting op de waterleiding maken. Echter moet ik daarvoor het water van het hele pand afsluiten (mijn appartement heeft geen eigen afsluitkraan), dus dat moet ff op een doordeweekse dag zodat de buren er geen last van hebben. ;)

Ondertussen kan de bak zo'n beetje ieder moment geleverd gaan worden.
Ik ben er vanaf nu in ieder geval klaar voor. :cool:
 

Bijlagen

  • 2016-02-14 22.36.23.jpg
    2016-02-14 22.36.23.jpg
    41,5 KB · Weergaven: 84
Het osmose apparaat hangt inmiddels in de badkamer, hiervoor moet ik nog de aansluiting op de waterleiding maken. Echter moet ik daarvoor het water van het hele pand afsluiten (mijn appartement heeft geen eigen afsluitkraan), dus dat moet ff op een doordeweekse dag zodat de buren er geen last van hebben. ;)

Als je leiding er voor geschikt is: neem je toch een prikkraantje? Monteren zonder gedoe.
 
Hmmm das handig, had ik nog nooit van gehoord.
Echter huur ik op het moment, dus moet ik de leiding ook weer in oorspronkelijke staat achter kunnen laten...

Als je leiding er voor geschikt is: neem je toch een prikkraantje? Monteren zonder gedoe.
 
Ff een fotootje om een beter idee te geven van de uiteindelijke uitstraling van de ombouw, nu een van de afneembare kanten klaar is.
 

Bijlagen

  • 2016-02-18 20.48.16.jpg
    2016-02-18 20.48.16.jpg
    22,6 KB · Weergaven: 80
Ondertussen is de progressie hier behoorlijk gestagneerd. Ik ben er thuis helemaal klaar voor en het aquarium had ook al vijf weken geleden geleverd moeten worden.
De bouwer faalt dus behoorlijk...

AC heeft inmiddels Diamond gevraagd om de klus met spoed over te nemen. Als het goed is hoor ik deze week hoe dit uitpakt en wat daadwerkelijk de levertijd gaat worden.

Kortom: duurt lang :(
 
Balen dat het zo uitloopt.
Echt niet prettig als alles wat je zelf doet goed verloopt en niets waar je geen grip op hebt omdat je het wel uit handen moet geven compleet mis gaat. Dat gevoel ken ik.
Wie was eerst de bouwer?
 
Ik weet niet zeker wie de eerste bouwer was, maar ook een gerenommeerde waar AC veel aquaria bij betrekt. In die zin dus wel een uitzondering dat het verkeerd loopt.

Inmiddels zijn we het nu iig zat en ik ben blij dat AC nu drastisch actie onderneemt en naar een andere bouwer stapt. Hopelijk zijn die bereidt en in staat de bak en sump vlot te produceren. Fingers crossed dus.

Balen dat het zo uitloopt.
Echt niet prettig als alles wat je zelf doet goed verloopt en niets waar je geen grip op hebt omdat je het wel uit handen moet geven compleet mis gaat. Dat gevoel ken ik.
Wie was eerst de bouwer?
 
Ondertussen is de progressie hier behoorlijk gestagneerd. Ik ben er thuis helemaal klaar voor en het aquarium had ook al vijf weken geleden geleverd moeten worden.
De bouwer faalt dus behoorlijk...

AC heeft inmiddels Diamond gevraagd om de klus met spoed over te nemen. Als het goed is hoor ik deze week hoe dit uitpakt en wat daadwerkelijk de levertijd gaat worden.

Kortom: duurt lang :(

Dit is wel heel vervelend René als ze de afspraken niet na komen.Nu maar hopen dat het als nog snel gaat lukken!!

Grt,

Martin.
 
Ik wil u zeker niet ontmoedigen, maar als diamant aquarium nu de bouwer is zou het ook wel eens heel lang kunnen duren.
Mijn bak komt ook van bij hun en heb er drie maanden op moeten wachten. Wanneer die uiteindelijk geleverd werd kwam de silicone naad nog eens los, tot 2x toe. Alles mogen terug sturen en nog eens wachten.
Ik hoop dat jij meer gelukt heb. Leuk is het alvast niet. Succes

Mvg

Sam
 
Nou ja we gaan het zien...
Onafhankelijk van het bedrijf kan er op individuele basis natuurlijk altijd van alles misgaan. Gelukkig hoor ik met name goede verhalen over Diamond en als ik geen geduld had, zou ik niet aan deze hobby beginnen. ;)
Dus ik blijf vooralsnog positief.
 
Van het weekend bericht gekregen:
Deze week zou m'n bak binnen moeten komen bij Aqua Compleet. Fingers crossed dus...
 
Eindelijk staat ie op zijn plek!
En gelukkig past het meubel precies...

Met dank aan Aquacompleet en het helpen tillen van Gilbert.
 

Bijlagen

  • 2016-04-28 20.35.34.jpg
    2016-04-28 20.35.34.jpg
    43,1 KB · Weergaven: 148
Bovenaan