Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Mijn "Oceanium 2.0"

MartinV

Senior Forumlid
Zoals gezegd, "er is veel gebeurd dit jaar." Januari 2012 ben ik met mijn afstudeerstage begonnen en 19 november j.l. ben ik afgestudeerd.
Nu mag ik mijzelf dan eindelijk Master of Science in Technische Geneeskunde noemen!!!! :cool:

Ook in 2012 ben ik gewoon lekker doorgegaan met duiken en na mijn afstuderen heb ik mijzelf getrakteerd op een leuke vakantie. Eind november heb ik met twee vrienden een week gedoken vanaf Bonaire. Het is een fantastische week geweest. Ik zal later nog wat meer details en vooral ook wat foto's met jullie delen.

Nu ben ik op zoek naar een leuke baan. Ondertussen houd ik mij nog bezig met mijn stage project in Utrecht, om er de komende maand(en) mijn eerste publicatie van te maken. Ik woon nu dus nog op kamers in Utrecht, maar waar ik uiteindelijk werk vind weet ik nog niet. Dat kan zijn in Utrecht, maar ook nog in Enschede, Nijmegen of Rotterdam.

Wat betreft een aquarium, heb ik natuurlijk eerst een baan (geld) en een woning nodig. Echter weerhoud mij dat er niet van om alvast het een en ander te fantaseren...
Ik heb nu twee min of meer uitgewerkte plannen, maar wat het uiteindelijk wordt hangt natuurlijk af van de ruimte die ik straks heb. Deze plannen variëren van ongeveer 500 liter tot maximaal een kleine 1000 liter.

René van harte gefeliciteerd wie weet wordt het Enschede dan kun je het met de fiets af!!

Grt,

Martin.

OP
Erbe2307

Erbe2307

René van der Bel
Dankje, Martin.
Enschede - Haaksbergen is idd prima te doen op de fiets. Wie weet...

Goed, wat betreft de duiktrip naar Bonaire:
De opzet was iets anders dan de Egypte reis van vorig jaar. Geen live-aboard met 20 man, maar met zijn drietjes een mooi appartement in het noordoosten van Kralendijk. Het concept was simpel: 's ochtends gooi je de duikspullen achterin de (huur) pick-up, na 5 min rijden ben je bij de duikschool, daar pak je ieder twee flessen en daarna zoek je een van de ruim 60 duikstekken uit, bereikbaar met de auto, om de dag mee te beginnen.

Dit keer dus geen Indo-Pacifisch aquarium om in te duiken, maar een Caribisch. En dat ziet er toch echt totaal anders uit...

OP
Erbe2307

Erbe2307

René van der Bel
1: de instap
2: uitzicht, zandvlakte met gorgonen, in de verte begint het rif, ongeveer 8 tot 10 m diep
3: uitzicht, overgang naar rifwand, in de verte gorgonen met zandvlakte, ~12 m diep
4: dat ben ik ;)
5: nog een uitzicht, met een mooie buisspons op de voorgrond en een groepje sergeant majors dat voorbij zwemt

Bijlagen

OP
Erbe2307

Erbe2307

René van der Bel
Nog wat foto's dan maar:

Dit keer in de categorie: "deze komen mij toch wel heel bekend voor..."

1) Ik begin maar meteen met de mooiste foto. Namelijk een van een koppel argi dwergkeizers. Dit is de enige keer geweest dat ik ze gezien heb gedurende de vakantie. Ze zijn erg moeilijk te vinden en komen ook niet heel veel voor.

2) Kappersgarnalen, daarentegen, kwamen we wel heel veel tegen. Ze waren eigenlijk altijd met zijn tweeën, net als op deze foto.

3) Poetsgobies waren ook geen zeldzaamheid, maar wel altijd leuk om te zien. In kleine groepjes onderhouden ze poetsstations op/rond grote hersenkoralen. Vaak samen met jonge lipvissen (Thalassoma bifasciatum). Met een beetje geluk zie je dan bijvoorbeeld hoe ze een grote papegaaivis van top tot teen onderzoeken.

4) Emblemaria's in hun holletjes in een hersenkoraal.

5) Als laatste mag ik natuurlijk de "guppen" van de Caribische Zee niet vergeten... Koningsgramma's zag je werkelijk overal en als je er een zag dan wist je zeker dat er om de hoek nog minstens 10 te vinden waren. De scherpte van de foto laat wat te wensen over, deze visje laten zich heel lastig fotograferen.

Bijlagen

DJelmer90

Senior Forumlid
heerlijk duiken!!:O ben ook een vakantie aan het boeken maar weten nog niet echt waarheen;) maar zeker prachtige foto's en heerlijk dat de natuurlijk gang kan gaan en wij als duiker daar voorzichtig van mogen genieten:D

OP
Erbe2307

Erbe2307

René van der Bel
Duiken is fantastisch!! Bonaire is een pracht bestemming. We hebben gedurende onze 6 duikdagen ruim 18 uur onderwater doorgebracht...:eek:, dus als je er nog niet geweest bent is Bonaire zeker een aanrader!!

heerlijk duiken!!:O ben ook een vakantie aan het boeken maar weten nog niet echt waarheen;) maar zeker prachtige foto's en heerlijk dat de natuurlijk gang kan gaan en wij als duiker daar voorzichtig van mogen genieten:D

Bijlagen

YvonnevdB

Gebruiker moet email nog bevestigen
Ben je op BonaIRE GEWEEST, BIJ Pink Beach,.....? als ik je foto goed herken?
Ben benieuwd Ik kom namelijk van bonaire en bleef hangen toen ik je foto's zag op het forum die erg veel op caribische onderwaterwereld lijken ipv rode zee bestand.
Mijn vermoeden lijkt te kloppen,....

Hoor graag van je,
groetjes YvonnevdB

1: de instap
2: uitzicht, zandvlakte met gorgonen, in de verte begint het rif, ongeveer 8 tot 10 m diep
3: uitzicht, overgang naar rifwand, in de verte gorgonen met zandvlakte, ~12 m diep
4: dat ben ik ;)
5: nog een uitzicht, met een mooie buisspons op de voorgrond en een groepje sergeant majors dat voorbij zwemt

OP
Erbe2307

Erbe2307

René van der Bel
Hoi Yvonne,

Yep, je vermoeden klopt. Zoals ik ook vertel ben ik op Bonaire geweest afgelopen november.
Geen van de foto's is bij Pink Beach gemaakt. Ik neem aan dat je refereerd naar de eerste foto, deze is gemaakt bij de duikstek Corporal Meiss, iets ten noorden van Pink Beach.

De andere vier foto's in dat bericht zijn gemaakt bij, respectievelijk: Red Slave, Karpata, 1000 Steps en Alice in Wonderland.

Ben je op BonaIRE GEWEEST, BIJ Pink Beach,.....? als ik je foto goed herken?
Ben benieuwd Ik kom namelijk van bonaire en bleef hangen toen ik je foto's zag op het forum die erg veel op caribische onderwaterwereld lijken ipv rode zee bestand.
Mijn vermoeden lijkt te kloppen,....

Hoor graag van je,
groetjes YvonnevdB

YvonnevdB

Hoi!,

Hoe bedoel je zoals je ook verteld, wat mis ik? Ben nog niet zo lang op forum en nog niet helemaal wegwijs, waar staat hier iets over?

Groetjes Yvonne

Hoi Yvonne,

Yep, je vermoeden klopt. Zoals ik ook vertel ben ik op Bonaire geweest afgelopen november.
Geen van de foto's is bij Pink Beach gemaakt. Ik neem aan dat je refereerd naar de eerste foto, deze is gemaakt bij de duikstek Corporal Meiss, iets ten noorden van Pink Beach.

De andere vier foto's in dat bericht zijn gemaakt bij, respectievelijk: Red Slave, Karpata, 1000 Steps en Alice in Wonderland.

YvonnevdB

Ha,ha,.... was zo uit het lood geslagen door de mooie herkenbare foto's, dat ik niet eens gelezen heb wat je erbij geschreven had. Komt wel wat suf over :rolleyes: Er zijn niet echt veel mensen in mijn omgeving die Bonaire kennen, mijn thuisfront. Mijn ouders wonen en nogsteeds, al 36 jaar.

Hou je in de gaten :cool:, foto's dan he.....

groetjes Yvonne

Hoi!,

Hoe bedoel je zoals je ook verteld, wat mis ik? Ben nog niet zo lang op forum en nog niet helemaal wegwijs, waar staat hier iets over?

Groetjes Yvonne

OP
Erbe2307

Erbe2307

René van der Bel
Hatsjoe hakugkugkug, er zijn alweer 2 maanden overheen gegaan en ik had beloofd "snel" wat van mijn plannen uit de doeken te doen... Nou laat ik daar dan maar eens mee gaan beginnen.

Eerst maar even een korte update van de huidige vooruitzichten:
Ik heb op dit moment vooralsnog geen baan, maar wel twee erg goed lopende sollicitaties. Eén in Rotterdam en een in Enschede.
Daarna nog een huisje/appartement vinden, verhuizen en dan daadwerkelijk gaan werken aan de implementatie van 1 van de momenteel 3 aquariumplannen/-ontwerpen die ik heb liggen.

Nieuwsgierig?
Nou, hou je vast... ;) Over de komende dagen zal ik meer en meer uit de doeken doen.

MartinV

Senior Forumlid
Hatsjoe hakugkugkug, er zijn alweer 2 maanden overheen gegaan en ik had beloofd "snel" wat van mijn plannen uit de doeken te doen... Nou laat ik daar dan maar eens mee gaan beginnen.

Eerst maar even een korte update van de huidige vooruitzichten:
Ik heb op dit moment vooralsnog geen baan, maar wel twee erg goed lopende sollicitaties. Eén in Rotterdam en een in Enschede.
Daarna nog een huisje/appartement vinden, verhuizen en dan daadwerkelijk gaan werken aan de implementatie van 1 van de momenteel 3 aquariumplannen/-ontwerpen die ik heb liggen.

Nieuwsgierig?
Nou, hou je vast... ;) Over de komende dagen zal ik meer en meer uit de doeken doen.
René in Enschede wordt het ziekenhuis fors uitgebreid,daar kunnen ze nog wel een paar mensen gebruiken!
Wie weet misschien kom je deze kant op en kan ik nog wat van je leren.(Hahaha wel over onze hobby he):p

Grt,

Martin.

Bovenaan