Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Mijn eerste zeeaquarium

monique 1968

ZeewaterForum lid
Gisteren was het zover en is mijn allereerste aquarium ooit geïnstalleerd. Kon er gewoon niet van slapen vannacht en gewoon paar keer mijn bed uit om stiekem te kijken 🧐😂.nu alles gaan uitvinden wat gaat werken voor mij ....
Ik ga werken met ez dsr maar voorlopig ff met rust laten en kijken hoe alles werkt.IMG-20240320-WA0001.jpeg,

GEFELICETEERD met jouw eerste bak en alvast heel veel succes en plezier met het opstarten (y) Ik vind jouw bak erg mooi en het rif ziet er al belovend uit! Het opbouw is jou echt gelukt vind ik(y)

Inmiddels 2 weken verder....nog niet veel verandering ...klein beetje bubble alg
Zondag ga ik mijn water testen ik voeg nog niks toe want er zit nog niets in
Geduld geduld geduld 😅🤣

Bijlagen

• 20240402_193742.jpg
    20240402_193742.jpg
    132,4 KB · Weergaven: 82
Inmiddels 2 weken verder....nog niet veel verandering ...klein beetje bubble alg
Zondag ga ik mijn water testen ik voeg nog niks toe want er zit nog niets in
Geduld geduld geduld 😅🤣
Zwarte bubbels die alg die je bedoelt? Ziet er erg goed uit! Gelijk goed uitpakken met je 1st bak haha geniet ervan!

Heel veel succes gewenst. Leuk om deze uitdaging aan te gaan.
Mooie bak......wat voor techniek gebruik je?

Mooie bak......wat voor techniek gebruik je?
Ik ga starten met dsr-ez veder heb ik een deltec skimmer 1000L red sea reafmat
2 jecod slw 30 stromingspompen een red sea reefdose 4 een powerfilter voor extra indien nodig en ik heb ook uv lamp ozon met een mv controller maar de ozon en uv gebruik ik natuurlijk nog niet. Ik ben opgestart met natuurlijk zeewater en dutch reef live rock (wet)

Mooie bak......wat voor techniek gebruik
De verlichting zit bij de bak :
Verlichting

-Goed gecoördineerde LED-verlichting - 3x powerLED + marine-hybride; 1x powerLED + actinic marine

Back
Bovenaan