Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Mijn aquarium van 130 ltr (80x40x40)

OP
F

Freek Garritsen

ZeewaterForum lid
Mooi hoor! In wat voor koraal zit het visje? Is erg groot en kleurrijk, ziet er geweldig uit! Ook zie ik dat er veel minder algen zijn! Goed bezig zeg!
Super bedankt! Dat koraaltje is de paddestoelleder aan de rechter zijde, is inderdaad een mooi koraaltje. Maar de eerste foto laat wat beter zien hoe hij er echt uit ziet, op de tweede foto zit er een soort blauwe glans op.
Leuk! De algen worden geleidelijk aan minder zie ik? Ben je de strijd een beetje aan het winnen?
Ook heel erg bedankt! Het ziet er vooralsnog naar uit dat ik de strijd aan het winnen ben! Beetje bij beetje word het alg minder, ik merk dat het op de real reef rock meer vlijt zitten dan op het échte levend steen. Op het leven steen word het nu meer vervangen door verschillende soorten wiertjes.

eindelijk weer een lichtpuntje!
Denk ook dat ik weer wat meer kan beginnen met wat (LPS) koraaltjes plaatsen, merk namelijk ook dat op de plekken waar het alg weg is, het ook niet meer terug groeit (tot nu toe;)) dus op die plekken kan ik misch wat koraaltjes plaatsen...

Johny reeffreak

ZeewaterForum lid
Super bedankt! Dat koraaltje is de paddestoelleder aan de rechter zijde, is inderdaad een mooi koraaltje. Maar de eerste foto laat wat beter zien hoe hij er echt uit ziet, op de tweede foto zit er een soort blauwe glans op.

Ook heel erg bedankt! Het ziet er vooralsnog naar uit dat ik de strijd aan het winnen ben! Beetje bij beetje word het alg minder, ik merk dat het op de real reef rock meer vlijt zitten dan op het échte levend steen. Op het leven steen word het nu meer vervangen door verschillende soorten wiertjes.

eindelijk weer een lichtpuntje!
Denk ook dat ik weer wat meer kan beginnen met wat (LPS) koraaltjes plaatsen, merk namelijk ook dat op de plekken waar het alg weg is, het ook niet meer terug groeit (tot nu toe;)) dus op die plekken kan ik misch wat koraaltjes plaatsen...
Welke koraaltjes heb je in gedachten? Ben nu wel benieuwd😀😀

OP
F

Freek Garritsen

ZeewaterForum lid
Welke koraaltjes heb je in gedachten? Ben nu wel benieuwd😀😀
Met koraaltjes bedoel ik:
Duncan koraaltjes
Groene sterpoliep
Cathalapilya jardinei
Calustrea
Mischien nog een Fluo green leder
Verschillende euphyllia’s als de glabescrens het goed doet (dus eigenlijk het blijft doen zoals hij nu doet ;))
Wat ricordea oren
En over een maand of 2 misch beginnen met een test montipora en als die het 2 a 3 maanden goed doet beginnen met wat andere SPS, maar dat hangt allemaal af hoe het gaat.
Het is niet dat ik al de bovenstaande koralen ga nemen, maar het is een beetje een indicatie van wat ik wil!

OP
F

Freek Garritsen

ZeewaterForum lid
Ik blijf je scape toch altijd prachtig vinden. Maar hoe gaat het met je aquarium? Groeit alles lekker?
Dankjewel! Met het aquarium gaat het goed, heb geen algen meer. Maar wel redelijk wat cyano, maar die eet mijn blenny op! ik wil flink wat koraaltjes gaan toevoegen maar ben nu op vakantie en wou alles stabiel houden. Dus na de vakantie komen er koraaltjes, 2 anemoonvissen en een halichoeres crysus (citroenlipvis). De zesstreep is inmiddels weg😇😃. Op de vraag of alles een beetje groeid, buttons en paddestoel zeker! Verder is het lastig te zien of het echt groeid. Nu is het niet zo veel groei maar word wel steeds zichtbaarder. Ga na de vakantie beginnen met nitraat toevoegen want dat blijft steeds te laag, en dat is dus ook denk ik de reden dat er cyano is. Verder is er niet zo veel veranderd. Maar het ziet er wel voller uit dan de laatste foto!
dus al met al niet echt tegenslagen gehad, (behalve vermorzelde anemoonvissen. FOEI lipvis😡!) die weinig tegenslagen komen denk ik ook omdat ik eigenlijk heel weinig veranderingen aan het aquarium breng. Maar dat gaat nu veranderen;).
(Is natuurlijk niet de bedoelen dat het aquarium in onbalans komt;))

OP
F

Freek Garritsen

ZeewaterForum lid
Word volgensmij wel weer eens tijd dat ik een update moet plaatsen. Dus hier de update!
om gelijk met de deur in huis te vallen, met het aquarium gaat het uitstekend😁 waterwaardes goed, behalve nitraat. Ben het nu aan het ophogen door elke dag (nu nog twee, maar vanaf vandaag 1) super goed kwaliteit tetra voer (weet niet waarom ik het ooit gekocht heb🤪) in de sump te leggen. Met resultaat! Begon maandag met doseren. En is al opgehoogd van 0 naar 5! Onlangs ook twee anemoonvissen toegevoegd (Dinsdag). Zwemmen al gezellig rond. Is een voorbestemd paartje, wat we ook al in de winkel dachten. Nu nog alleen een lipvis zoeken. (Halichoeres crysus) en dan is het wel genoeg vis voor de zomer vakantie! Vandaag een vracht prachtige koralen bij @LALA mogen kopen! Ziet er naar uit dat ze het allemaal gaan overleven. Was zaterdag terug van vakantie, en toen ik thuis kwam was ik verbaast van het weinige alg op de ruiten. Maar dat komt waarschijnlijk door het lage nitraat. Wel veel cyano, dat is ook de reden dat ik nitraat toevoeg!
Al met al is het eigenlijk (vooralsnog🤞🏻) een steeds mooier aquarium die naar mijn mening, weinig tegenslagen heeft gehad! Zal vanavond of morgen foto’s maken.
nog een fijne dag iedereen!
Mvg Freek.

Johny reeffreak

ZeewaterForum lid
Dat ziet er super mooi uit! Die toorts ziet er groter uit, heeft hij er een kopje bij gekregen? En leuk dat je al sps hebt!

Bovenaan