Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Mijn 2.5 meter bak en meer

Vandaag alle vissen gezien behalve de lipvis zonder naam. De andere 2 lipvissen eten zelfs al vlokvoer en zwemmen leuk bij elkaar. Beide zijn echt extreem mooi van kleur vindt ik zelf.

En nog een plaatje van de pygo
 

Bijlagen

  • 20201012_211344.jpg
    20201012_211344.jpg
    110,4 KB · Weergaven: 48
  • VideoCapture_20201012-165131.jpg
    VideoCapture_20201012-165131.jpg
    133,3 KB · Weergaven: 48
  • 20201012_142850.jpg
    20201012_142850.jpg
    186,3 KB · Weergaven: 48
Vandaag voor het eerst de nieuwe lipvis gezien. Hij is echt super mooi maar helaas nog veel tussen de stenen dus nog geen goeie foto.
Ik ben inmiddels wel achter de naam gekomen
Pseudojuloides severnsi
 
Ik zie dat ze bij de Jong nog een vrouwtje hebben zitten misschien leuk om erbij te hebben?
 
Vandaag was het dan eindelijk zo ver, we konden de achilles en coeruleus ophalen. Vanochtend gelijk naar ocean and lake gegaan waar ik nog maar 1 keer eerder was geweest door de enorme afstand. Het is echt een super mooie en overzichtelijke winkel met super aardig personeel. Eenmaal aangekomen gelijk gaan kijken naar de vissen, ze hadden 2 coeruleus en 2 achilles die alle goed waren om opgehaald te worden. Dus van elk 1 uitgekozen en dan maar weer naar huis. Daarna snel even een gele dokter en een picasso dokter opgehaald in Breda en vervolgens alles gaan overwennen en in de bak gedaan samen met de xanthurum die ik al apart had zitten. Dit lijkt tot nu toe allemaal goed te gaan en ze zwemmen door de bak alsof ze er al jaren in zwemmen. Allemaal eten ze nori en vlokken met de rest mee en ze zijn eigenlijk totaal niet bang. Nu hopen dat de witte stip zich een beetje inhoudt🤞. Het zijn in iedergeval allemaal vissen die 100% parasiet vrij zijn.

Foto's volgen
 
Dat was weer een duur dagje 😄😄

veel plezier met je nieuwe aanwinsten.
 
Geweldig dat die achilles en zanclus het goed doen. 👍
 
Geweldig dat die achilles en zanclus het goed doen. 👍
Ja daar ben ik heel blij mee. Zanclus zit er nu 3 maanden in en doet het nogsteeds erg goed. Achilles is natuurlijk nog even afwachten maar gezien het feit dat hij er nog geen 24 uur in zit zwemt hij erg goed rondt.

Als ik had gezegd dat hij er ook al een paar maanden in zwemt had je dat waarschijnlijk ook gelooft denk ik
 
Bovenaan