Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Microbubbels in mn bak Rsm130

aestiva

ZeewaterForum gebruiker
Beste allen,
Na bijna 5 jaar bakloos te zijn geweest, afgelopen week een witte rsm130 gekocht en opgestart.
Water aangemaakt en deels zeewater vermengd en lopen maar. Gisteren skimmer aangezet.....gevolg:super veel microbubbels in mn bak. Tijdje aangezien...skimmer ui, eea gecontroleerd en weer aangezet...idem.
Heb in het verleden al eens een 130 gehad. En had m destijds kunnen afstellen meen ik. Nu inmiddels met deze lijkt t met deze niet te lukken. Gaat om de originele skimmer.

Doe ik iets fout?
Graag wat tips over hoe ikvan die microbubbels af kom. Is echt demotiverend.

Groet,
Burak
 
als het nieuw is geen zorgen maken de afschuimer moet gewoon even indraaien en de micro belletjes gaan na verloop van tijd vanzelf weg.
 
Nieuw? Wel t water maar het materiaal zeker niet. Heb m tweedehands overgenomen.
Gwn afwachten dus..
 
ik zie dat de vorige eigenaar een mogelijke modificatie/aanpassing heeft gedaan aan de afschuimerbak (die grote). waarschijnlijk heeft hij deze aan de onderkant iets afgekort... is dit een bekende aanpassing? kan t hieraan liggen?
de bak is door de vorige eigenaar enkele jaren gebruikt zonder problemen (weet niet of hij deze afschuimer heeft gebruikt of een andere....zegt iig deze... (hetgeen ik helaas betwijfel).
Heb al twee rsm's gehad en heb dit niet eerder meegemaakt, niet met mn 130 en ook niet met mn 250. vreemd....

kan t zijn dat die afschuimerbak luchtbellen lekt waardoor deze in de volgende kamer bij de pompen terechtkomen?
ik hoor graag....en bij voorbaat dank
 
Ok, bedankt.
Iemand nog info mbt aanpassing aan de skimmer (onderste stuk erafgezaagd? )
 
Die doet helaas heel geheimzinnig, heb ik geprobeerd.
Volgens mij heeft hij een andere skimmer gebruikt, althans mn eigen invulling.
 
Ja, ik kijk t nog een weekje aan en anders een andere afschuimer.
Waarschijnlijk een aqua medic of hydor
 
lijkt mij ook. heb gisteravond nog een heel watsapp gesprek met hem gevoerd. hij zegt dat t zo heeft gewerkt bij hem en dat hij mij niet verder kan helpen. heb zelfs gevraagd of hij dan eea bij mij kon instellen/afstellen (gezien t feit dat hij een kwartier van mij af woont en ik m zelfs wil ophalen)
helaas
 
Om welke Afschuimer gaat het precies? Heb je een foto van de aanpassing. Filmpje terwijl hij staat te draaien

Evt haal je hem even uit de bak en zet je hem in een apart bakje dat je kan zien wat hij doet en of idd de bubbels hieruit komen
 
Als t goed is heb ik een hydorslimskim gekocht.
Anders maak ik wel een filmpje
Wordt vervolgd
 
Om welke Afschuimer gaat het precies? Heb je een foto van de aanpassing. Filmpje terwijl hij staat te draaien

Evt haal je hem even uit de bak en zet je hem in een apart bakje dat je kan zien wat hij doet en of idd de bubbels hieruit komen
Het gaat om de standaard dkimmer vd rsm130
 
inmiddels ruim een week verder en de bubbels zijn bijna verleden tijd, gelukkig!
 
soms heeft een afschuimer even nodig om in te draaien.
goed dat het goed gaat komen.
 
Gelukkig ja
Allen bedankt voor de tips
 
heb er toch wat levend steen in gedaan.
had de opstart met Reel Reef Rock gedaan en toch besloten om een paar stukken levend steen in te brengen. Topic aangemaakt bij "particulieren zoeken" en voila...via een medeforumlid contact met weer een vriend van hem (die stopte en niet op t forum zat) en meteen geregeld. eenmaal thuis zagen we al een tweetal krabjes uit t steen komen (heremietjes). toch leuk hoor....dat levend steen (was dat even vergeten na jaren).
vluchtig een opbouw gemaakt en draaien maar...
 
Bovenaan