Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Micro bubbels Bubble king supermarin 250

paul breda

ZeewaterForum lid
De afschuimer produceert redelijk wat micro bubbels langs de uitlaat is dit makkelijk te verhelpen?
Heb een waterniveau van 20 cm en heb hem altijd vol staan op 60w.
Weet niet wat er gebeurd als ik hem zachter laat draaien omdat ik de capaciteit zeker nodig heb met mijn vis bestand.
 
Had er zelf ook last van toen de uitlaat richting het vak stond van de opvoerpomp.
Toen ik de afschuimer omgedraaid had waren de microbubbels nagenoeg verdwenen...
 
Heb wel nog een dubbel schot naar mijn opvoer maar deze stroomt dermate snel dat hij de micro bubbels meeneemt en weer naar beneden trekt.
 
Had er zelf ook last van toen de uitlaat richting het vak stond van de opvoerpomp.
Toen ik de afschuimer omgedraaid had waren de microbubbels nagenoeg verdwenen...
Ben je dan niet bang dat de afschuimer minder werkt omdat je dan je water misschien wel 2 keer door de afschuimer haalt?
 
Ben je dan niet bang dat de afschuimer minder werkt omdat je dan je water misschien wel 2 keer door de afschuimer haalt?
Totaal geen problemen mee , fosfaat en nitraat waardes staan er perfect bij.
 
En...
 
Heb hem nog niet gedraaid als ik dit doe dan komt mijn afschuimerpomp achter de uitlaat van de schuimer.
Misschien proberen om een extra schotje achter de uitlaat van de schuimer te plaatsen.
 
Ik heb gewoon de hele afschuimer omgedraaid
 
Bovenaan