Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Mezelf even voorstellen

Herrflick

New member
Goeiemorgen allen,

Mijn naam is Kenny en ik ben sinds deze week eigenlijk nieuw in de hobby.
Ik ben woonachtig in Nijlen (Lier) België en ben 31 lente's jong :cool:.

Ik ga normaal gezien op 20/07 m'n eerste nano zeewaterbakje halen (is eentje van iemand die er jammer genoeg mee stopt).
Ik hoop hier op het forum veel te lezen en te leren en hopelijk kan ik hier terecht met al m'n vragen.
 
Welkom Kenny!

Goed dat je je hier hebt aangemeld. Het is interessant hier op dit forum de ervaringen van anderen te lezen. Ik denk ook dat je veel aan mijn boeken zult hebben. In het eerste deel staat de basis helder uitgelegd, in het tweede deel de verdere stappen tot in detail. Ook staat er een uitgebreid vraag & antwoord deel in. Alle informatie en beelden zijn uniek en zijn beslist een aanvulling op wat je op fora en social media leest. De betere aquariumzaak heeft ze op voorraad, anders is dit bijvoorbeeld ook een optie: https://www.bol.com/nl/s/boeken/zoekresultaten/N/8299/filter_N/14033+8293/sc/books_all/index.html?searchtext=tanne+hoff&sort=releasedate&view=list . In België ook bij de Standaard Boekhandel.

Leuk dat je binnenkort je eerste nano hebt! Heb je al aquariumervaring? En wat zou je graag willen gaan houden in je nano?

Ter inspiratie een filmpje van mijn bak:
 
Hoihoi,

En is er al water in de bak? ikzelf ben van Koningshooikt (lier) dus ben blij dat er een mede zeewaterfanaat in de buurt zit!

vriendelijke groeten,

Pieter Liekens
 
Hoihoi,

En is er al water in de bak? ikzelf ben van Koningshooikt (lier) dus ben blij dat er een mede zeewaterfanaat in de buurt zit!

vriendelijke groeten,

Pieter Liekens
Ja hoor, heb sinds vorige week ook bewoners van het Middelandse Zeegebied.
Een collega van mij heeft een paar heremietkreeftjes en slakken meegebracht die het nu naar hun zin hebben.
Ik ben aan het denken om er nu stilaan men eerste koraal of dergelijke in te plaatsen, maar ik ben nog niet zeker van "De huidige inrichting".
Misschien nog een paar nieuwe stenen of dergelijke nodig, ik weet het nog niet 100% zeker.
 
ik heb nog wat pulserende xenia en een mini stekje van een duivelshand als je interesse hebt. beide zeer sterk en ideaal voor een eerste koraal.
Mag je gratis hebben of als u een mooie slak te veel hebt ;) .

vriendelijke groeten,

Pieter
 
ik heb nog wat pulserende xenia en een mini stekje van een duivelshand als je interesse hebt. beide zeer sterk en ideaal voor een eerste koraal.
Mag je gratis hebben of als u een mooie slak te veel hebt ;) .

vriendelijke groeten,

Pieter
Hey Pieter, leuk voorstel, alvast bedankt.
Ik zal eens kijken of ik hier of daar foto's kan maken van de slakken.

Heb je Facebook ?
Dan is het iets makkelijker om bestanden uit te wisselen.

Heb je per toeval nog een paar (niet al te grote stukken) levende (of niet levende) steen ?
 
nee geen facebook
kan wel via whatsapp: 0494785442.

heb geen stenen meer over alleen nog wat kleine stukken voor stekjes te maken.
naar welke winkel ga je meestal? ik naar reefgems in bekkevoort maar is altijd zo een lange rit:cautious:. voor de rest wel mega content van de service.
 
Ik heb eigenlijk nog nooit iets gaan halen. Het bakje is tweedehands en er zat redelijk wat gerief nog bij.
 
nee geen facebook
kan wel via whatsapp: 0494785442.

heb geen stenen meer over alleen nog wat kleine stukken voor stekjes te maken.
naar welke winkel ga je meestal? ik naar reefgems in bekkevoort maar is altijd zo een lange rit:cautious:. voor de rest wel mega content van de service.
Misschien het beste je gsmnummer hier niet openbaar zetten?
Stuur hem mij even in privé door;)
 
Bovenaan