Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Metalino staalwol

ReefFreak

ZeewaterForum gebruiker
Heeft iemand wel eens Metalino Staalwol 1 tot 00 gebruikt in het aquarium?

Dit om fosfaat te kunnen verwijderen en/of wat ijzer langzaam aan het water afgeven.
 
hoi ik eb het gebruikt slechts in hele kleine proporties je krijgt er wel een melkachtige kleur van in je water en wat smurrie op je ruiten
ook je eiwit afschuimer en je pompen gaan onder een soort van slijm zitten.
gebruik nu rowaphos po4 een klein beetje in een powerfilter en dat gaat stukken beter.
mvg john
 
Idd John, ik had er ook iets over gelezen, dat het een witte waas zou geven, volgens mij kan dat ook gebeuren met de middelen die ervoor te koop zijn in aquaria winkels... rowaphos po4 zoals je aangaf of van Aqua Medic Antiphos Fe.

Bij juiste dosering zal het goed gaan en geen waas verschijnen of moet je stoppen met het middel op het moment dat dit gaat optreden, zoiets als het fosfaat is helemaal weg nu?
 
Ja,je moet wel zorgen dat het niet in het water hangt,maar dat er water langs loopt dat het gaat oxideren want hangt het in het water dan heeft het wijzig nut.veel succes.Gr Lorenz pel
 
Idd John, ik had er ook iets over gelezen, dat het een witte waas zou geven, volgens mij kan dat ook gebeuren met de middelen die ervoor te koop zijn in aquaria winkels... rowaphos po4 zoals je aangaf of van Aqua Medic Antiphos Fe.

Bij juiste dosering zal het goed gaan en geen waas verschijnen of moet je stoppen met het middel op het moment dat dit gaat optreden, zoiets als het fosfaat is helemaal weg nu?

nee alleen die vloeistoffen die je koopt kan je dit bij hebben niet bij rowaphos of diakat b, je moet met staalwol heel voorzichtig zijn, voor dat je het weet leggen je dokter het loodje

witte waas duid op aanwezig zijn van fosfaat

dat is niet mijn ervaring, ik heb 2 gekoppelde regentonnen waar ik het mijn totaal inhoud aquarium per dag over heen laat lopen. (2 liter per min)
ik doseer elke 3:30 ijzer in de van FeSO4 100 gram per liter aan de eerste regenton toe.
als ik de toevoer van het water een klein beetje knijp dan krijg ik een witte waas in de 2 de ton.
het lijkt wel of je de witte waas alleen krijgt als het ijzer nog niet in contact is gekomen met fosfaat.
de bedoeling is dat het ijzer bezinkt in de 2 de ton en dat lukt goed

groet Klaas
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan