Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Marks Reefer 250

markastra

zeewaterverslaafd
Na enkele jaren gestopt te zijn toch maar weer een nieuwe start gemaakt.
Zeewater kruipt waar het niet gaan kan zullen we maar zeggen.
Deze keer echter wel een stukje kleiner.. van de reefer 525 toen, naar de 250 nu.

Gisteren de bak opgehaald samen met de philips coralcare v2..
Afschuimer is nog in bestelling, maar zover zijn we toch nog niet.
Bak is opgezet maar de lamp krijg ik niet aan de praat.. Hij brand wel maar slaat geen programmas op.. ook niet de vooraf ingestelde programmas..
Als er iemand is die er meer van weet hoor ik dat natuurlijk graag.

De bak heeft een mooi plekje gekregen in de zithoek, zodat we vanaf de bank lekker kunnen genieten als het zover is.
De lamp moet nog worden opgehangen, maar daar wacht ik nog even mee, want als hij misschien defect is moet hij natuurlijk nog terug naar de winkel.
Vandaag ook maar gelijk begonnen met osmosewater aanmaken.
En dan straks natuurlijk het zout water.20200905_150948.jpg
 
Veel succes en plezier met de nieuwe bak.
 
Ja de controller heb ik er bij gekocht..
Ik kan de lamp ook wel gewoon bedienen via de app, alleen geen programmas opslaan.
Maar ik zal de Facebook pagina eens bekijken, misschien dat ik daar wat wijzer word.
Bedankt voor de tip.
 
Dankzij de tip van don pedro om de Facebook te bekijken heb ik nu de philips werkend gekregen..
Het probleem zit hem waarschijnlijk in de android versie van de app.
Heb de lamp nu ingesteld met een iphone en daarna werkte hij meteen.. ook via Android.

Verder de lamp gisteren opgehangen en alles netjes weggewerkt.
Koeler is aangesloten en levend zand is vast toegevoegd, ik weet dat de meningen hierover verdeeld zijn 🙃.
Deze week gaat het levend steen er in en dan kan het avontuur echt beginnen20200907_191920.jpg
 
Het plan is hoofdzakelijk sps koralen met enkele lps richting de bodem..
En qua visbestand zijn we er nog niet helemaal uit..
Sws 1 of 2 lipvissen en een koppel frostbite anemoonvisjes..
Gobys ben ik over aan het twijfelen aangezien die graag wat fijner zand willen en ik 1 tot 3 mm heb wat dus enigzins aan de grove kant is.
Visbestand gaat sws niet erg groot worden aangezien het hoofdzakelijk sps gaat worden.
Op den duur gaat er nog een mandarijn pitvis in, maar daar moet mn bak eerst rijp voor zijn dus die laat voorlopig nog op zich wachten.
 
Vandaag bezig geweest met een deel van de kast in te richten..
Ben een heel eind gekomen al zeg ik het zelf, de doseerpomp moet nog een plekje krijgen en de afschuimer is nog in bestelling..
Maar voor vanavond het avondje weer goed besteed.
20200910_193221.jpg
 
Leuk ben benieuwd.
Ik had het zelfde met de lampen ik kreeg mn telefoon niet gekoppeld ,en mn vrouw probeert het op haar telefoon ook gewoon android en in 1x .
oa dat zij gekoppeld had was de mijne ook ineens gekoppeld.
Succes met de opstart.
 
Zou je koeler uit de kast halen zo blijft de warmte in je kast hangen en heeft de koeler geen nut liefst zo ver mogelijk van je bak af verder strak en netjes
 
Zou je koeler uit de kast halen zo blijft de warmte in je kast hangen en heeft de koeler geen nut liefst zo ver mogelijk van je bak af verder strak en netjes

Koeler blaast aan de achterkant de kast uit..
Kast is daar open aan de achterkant, dus de warmte gaat de kast gewoon uit en omdat hij het gat afsluit komt het er ook niet terug in 😉
 
Nee hoor, in het verleden altijd zo gewerkt, dan wel met een grotere bak, maar nooit problemen mee gehad. 🙂
De warmte kan gewoon onstnappen achter de bak.. Dat beetje warmte wat langs de bak omhoog trekt gaat 250 liter echt niet zo vlug opwarmen.
 
Ziet er goed uit! Ik zie dat je ook de ATO gebruikt van Red Sea, ben benieuwd hoe jij het vindt werken. Het schijnt dat de ATO van Red Sea nogal wisselvallig kan werken of verstopt raakt. Heb zelf de doorvoer in de wartel opgeboord en vergroot naar 3 mm ipv 1 denk ik? Tot nu toe werkt hij perfect! Veel mensen gooien hem eruit en gebruiken er één met sensor van Tunze bijvoorbeeld.
 
Ziet er goed uit! Ik zie dat je ook de ATO gebruikt van Red Sea, ben benieuwd hoe jij het vindt werken. Het schijnt dat de ATO van Red Sea nogal wisselvallig kan werken of verstopt raakt. Heb zelf de doorvoer in de wartel opgeboord en vergroot naar 3 mm ipv 1 denk ik? Tot nu toe werkt hij perfect! Veel mensen gooien hem eruit en gebruiken er één met sensor van Tunze bijvoorbeeld.

Klopt, heb nog een tunze osmolator liggen van mijn oude bak.
Ik kijk het even aan met deze, als hij niet naar behoren werkt probeer ik eerst het gat op te boren. (Goede tip!).
Als dat niet werkt gaat de tunze erop.
 
Ja die had ik ook, maar gaf de hele tijd een storing vandaar dat ik de ATO van Red Sea gewoon gebruik. Let wel op je kan hem natuurlijk maar tot een bepaald maximaal aantal mm op boren en zorg dat je hem “schoon” boort dwz geen stukje plastic en oneffenheden die nog uitsteken rond het geboorde gat, anders sluit hij niet meer goed af 😬
 
Inmiddels een tijdje steen toegevoegd en het nieuwe speelgoed is binnen..
Een BBK mini 160..
Gisteren bezig geweest met het installeren van de schuimer..
Nu nog wachten tot hij ingedraaid is, aangezien hij nog veel belletjes los laat in de sump, en hierdoor is dus ook mijn bak zelf een belletjeszee..
20200920_124917.jpg
20200920_131514.jpg
 
Kijkend naar de waarden is de opstart goed bezig..
Diatoms beginnen nu goed door te komen, en enkele groene algen beginnen de kop op te steken..
Het gaat gestaag de goede kant op..
Screenshot_20200922-105126_Aquarimate.jpg
 
Bovenaan