Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Marks Reefer 250

OP
markastra

markastra

zeewaterverslaafd
Het loont de moeite om info te gaan halen op reef2reef. Daar zijn diverse topics te vinden met mensen met tin problemen en die hebben diverse zaken reeds geprobeerd. Detox werkt niet in het verwijderen. Polyfilter ook niet. Zonde van het geld en de moeite. Zoals ik reeds een tijdje geleden heb gemeld zijn er twee bakken waarbij ik betrokken was bij de opstart welke allebei tin hadden in een ati meting. Beide zijn kalkwasser gaan doseren en dit heeft het verwijderd. Kalkwasser heeft een reinigende werking op zware metalen.

Heb je je osmosewater al een keer laten checken bij ATI? Dat zou het eerste zijn wat ik nu zou doen ....

Dat roostertje van je algenscrubber .... waar is dat van gemaakt?

Steen gebruiken uit de tuin? Je maakt een grapje hoop ik? Zoutzuurbadje gedaan of iets dergelijks ?
Osmose is idd getest, kwam op 0 uit..

Steen is idd uit de tuin, maar idd ook een zuurbad gehad en grondig gespoeld daarna.
Algenscrubber is enkele maanden ook verwijderd om dat uit te sluiten dus dat kan het ook niet zijn.

Laatst bewerkt:
Bovenaan