Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Mark's Coral Reef

Re: Mark's 130x60x60 Coral Reef

Laatste update voor vandaag.

Hij is er nu helemaal klaar voor, vandaag alles klaar gemaakt zodat hij morgen gevuld kan worden.
De gehele sump netjes schoon gemaakt en terug geplaatst .
Alles netjes op zijn plek gezet en hoeft zo maar aangesloten te worden op de DJ switch zodat ik net als de percula bij onderhoudt alles per stuk uit kan zetten en ook meteen per onderdeel met een zekering aangesloten heb.
Rechts langs de sump passen ook precies alle 3 de jerrycan's voor de Balling Light van Fauna Marin.
Links komt de koeler te staan en onder de tafel kan mooi de jerrycan voor de osmose aanvoer staan.

Nu tijd voor de foto zoals hij er nu bij staat wachtend op de levende haven uit de percula :)

P8030008.jpg
 
Re: Mark's 130x60x60 Coral Reef

Laatste update voor vandaag.

Hij is er nu helemaal klaar voor, vandaag alles klaar gemaakt zodat hij morgen gevuld kan worden.
De gehele sump netjes schoon gemaakt en terug geplaatst .
Alles netjes op zijn plek gezet en hoeft zo maar aangesloten te worden op de DJ switch zodat ik net als de percula bij onderhoudt alles per stuk uit kan zetten en ook meteen per onderdeel met een zekering aangesloten heb.
Rechts langs de sump passen ook precies alle 3 de jerrycan's voor de Balling Light van Fauna Marin.
Links komt de koeler te staan en onder de tafel kan mooi de jerrycan voor de osmose aanvoer staan.

Nu tijd voor de foto zoals hij er nu bij staat wachtend op de levende haven uit de percula :)

Bekijk bijlage 294128
Ziet er goed uit. Gemakkelijk als jezelf handig bent en geduld hebt.
We hebben vanmiddag lekker gekletst over de hobby hahaha.

Gr. Rene
 
Re: Mark's 130x60x60 Coral Reef

Ziet er goed uit. Gemakkelijk als jezelf handig bent en geduld hebt.
We hebben vanmiddag lekker gekletst over de hobby hahaha.

Gr. Rene

Bedankt Rene.
En we hebben inderdaad even lekker zitten praten over onze hobby daardoor heb ik vandaag niet kunnen trainen ik was de tijd een beetje vergeten buiten dat niet erg ga morgenvroeg wel even trainen.

Je hebt zelf ook een mooi aquarium en een erg grote met mooie vissen misschien dat ik ooit in de toekomst ook nog naar die maat ga maar dat zie ik sowieso de eerste 5 jaar niet gebeuren.
 
Re: Mark's 130x60x60 Coral Reef

Ziet er super uit Mark!!!!!! toppie..ja geen percula fam meer he:p kunnen wel zeggen dat we fijn gedraaid hebben met de percula..en ja tijd voor groter he de hobby gaat verder..en alleen maar mooier;)

ben benieuwd hou je morgen in de gaten:) veel geluk en suc6..

heb paar uur geleden 150 liter ververst standaard he vrijdag avond..ff alleen verversen ja natuurlijk niettttt ook koralen vast gezet ramen gedaan a en b toegevoegd biodigist gafzakken enz enz zo paar uren bezig weer haha...

zo nou ff relexen.... wel foto's posten morgen he:p
 
Re: Mark's 130x60x60 Coral Reef

En dan nu een paar foto's van de mist.
Eindelijk zo goed als klaar pffff ben nu even een hapje eten haha.

P8040001.jpgP8040004.jpg
 
Re: Mark's 130x60x60 Coral Reef

haha gaaff..hapje eten met vlinders in je buik zeker:p:p:p



ohh wat een gemak bioloog onder je bak!!!!;)
 
Re: Mark's 130x60x60 Coral Reef

Ziet er super uit Mark!!!!!! toppie..ja geen percula fam meer he:p kunnen wel zeggen dat we fijn gedraaid hebben met de percula..en ja tijd voor groter he de hobby gaat verder..en alleen maar mooier;)

ben benieuwd hou je morgen in de gaten:) veel geluk en suc6..

heb paar uur geleden 150 liter ververst standaard he vrijdag avond..ff alleen verversen ja natuurlijk niettttt ook koralen vast gezet ramen gedaan a en b toegevoegd biodigist gafzakken enz enz zo paar uren bezig weer haha...

zo nou ff relexen.... wel foto's posten morgen he:p
Haha de foto's komen er zo snel mogelijk aan.
Thanx !
haha gaaff..hapje eten met vlinders in je buik zeker:p:p:p


ohh wat een gemak bioloog onder je bak!!!!;)
Ja man pff wat een werk heb ik er vandaag aan gehad zeg was blij toen ik eindelijk kon zeggen dat ik zo goed als klaar was voor vandaag ik kwam niet aan eten toe wou eerst alles zo goed als klaar hebben en daarna nog wat opgeruimd.
Had festival tickets voor een feestje morgen maar die heb ik maar verkocht heb sowieso al een verjaardag en de rest van de dag kan ik het echt niet op brengen om mijn nieuwe Rif alleen te laten .

De opbouw van het Rif is ook nog niet klaar op een gegeven moment was alles te moeilijk te zien en was ik bang dat ik koraaltjes kapot zou maken dus staat er nog een hele reeks koraal onderin de sump zodat ik die weer kan plaatsen als de mist opgetrokken is dus heb mijn fosfaat filter en biopellets nog niet in de sump staan nu ff geen ruimte.
Tevens is er met een steen mijn decora mee gegaan en die zwemt momenteel nog in de sump rond hopelijk komt ie niet in de skimmer want dat zou zonde zijn.

Heb wel een 5000 l/u stromings pomp erin zitten had ik nog nieuw liggen maar de overige pompen moeten er nog in geplaats worden wel alles netjes al schoon gemaakt en morgen als alles weer wat beter zichtbaar is kunnen deze er ook in hopelijk met alle techniek die ik nog heb liggen en in de sump moet plaatsen.

Gafzakken die zijn fijn houden veel tegen heb ondertussen al zeker 8 keer de zak schoongemaakt en wat is dit toch heerlijk om een fatsoenlijke ruimte te hebben voor alle techniek en dat je er ook nog eens makkelijk bij kunt komen .
Hiep hiep hoera lang leven de SUMP !!!!

Het was net of dat het zo uitgerekend was maar heb het op goede gok gedaan meneer had samen met de percula 50 liter vers zeewater aangemaakt blijkt dit ook nog eens precies genoeg te zijn voor de 130 bak hahaha super hoe kan je het uitrekenen :p maar nu moet ik toch echt een grotere bak gaan zoeken/kopen om zeewater in aan te maken want dat 50 liter bakje wordt nu toch echt te klein voor een water wissel.
 
Re: Mark's 130x60x60 Coral Reef

ziet er goed uit mark ik ben benieuw naar je opbouw van je steenen gr wout
 
Re: Mark's 130x60x60 Coral Reef

hey mark,

hier ook nog lang bezig geweest, ik had alleen nog de pech dat ik mee naar de film moest :D
ik ben erg benieuwd, we zullen snel eens afspreken.
 
Re: Mark's 130x60x60 Coral Reef

ziet er goed uit mark ik ben benieuw naar je opbouw van je steenen gr wout
Bedankt wout ik heb mijn best gedaan om de ideetjes die ik in mijn koppie had uit te voeren.
Hierbij alweer een kleine preview.

hey mark,

hier ook nog lang bezig geweest, ik had alleen nog de pech dat ik mee naar de film moest :D
ik ben erg benieuwd, we zullen snel eens afspreken.

En dat noemt ie dan pech hahaha ik heb helaas ook de pech gehad dat ik met een maatje van me mee moest om een potje te snookeren haha maar was wel fijn om weer even weg te zijn want ben erg lang bezig geweest gisteren en afgelopen dagen ook genoeg gedaan.


Tevens vandaag 2 Hydor pompen aangesloten en de stroming is nu weer wat meer ben wel weer wat aan het rommelen geweest in de bodem dus erg veel zicht heb ik weer niet haha maar wel wat meer.
Ben alleen nog aan het twijfelen of ik deze pompen ga vervangen voor de iets zwaardere types maar dat licht er ook een beetje aan wat ik nog krijg voor deze 2 ze zijn nog geen jaar oud en nog zo goed als nieuw, tevens wil ik dan meteen een wave controller.

Hierdan ff een kleine foto update.

P8050011.jpg
P8050010.jpg
En dan de sump met momenteel nog wat kleine koraaltjes erin.
P8050018.jpg
 
Re: Mark's 130x60x60 Coral Reef

Afgelopen zaterdag is deze erin gekomen.
Ctenochaetus striatus (Gestreepte borsteltand doktersvis)

En vanavond ga ik nog 2 dwergkeizers ophalen.
Centropyge flavissima
Centropyge nox

Tevens komen er nog een paar fotos op vanavond gisteren geen tijd meer gehad en ook zowat de gehele dag weg geweest.
 
Kijk eens aan dat begint er al op te lijken :)
Nu nog ff helder trekken..

Ziet er goed uit toppie
 
Zo de keizers net opgehaald bij ls dragon die ermee gestopt is en de keizers zaten daar nu echt te klein in zijn opvang bakkie dus kon ze daar niet laten zitten anders had ik ze niet overgenomen.
Zo net weer even zitten te rommeelen in het bakkie alle koraaltjes staan nu in de display bakkie en de chaeto is alvast onderin de sump gekomen.
Hier dan vast een foto van het bakkie met de telefokn gemaakt.uploadfromtaptalk1344287139082.jpg

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
 
Als je ze eigenlijk niet wou.
Had ik ze lekker laten zitten.
Snap wat je bedoel maar je moet wel met plezier naar jou keuze vis kijken..

Verder ziet er top uit...
 
Het was meer dat ik eigenlijk geen aankopen meer wou doen maar de prijs was redelijk heb 65€ betaald voor de 2 keizers samen en volgens mij zijn het best mooie vissen en volgens de database vrij rustig.
Nu mijn huidige vissen het teretorium nog niet hebben gepakt vondt ik het wel kunnen.

De opbouw is nog lang niet af maar dat komt wel als ik het andere steen uitgeloogd heb.

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
 
Re: Mark's 130x60x60 Coral Reef

de flavisima is echt een heel mooi visje he :) ik heb ze daar ook gezien.

Ik zag de keizertjes s'morgens vroeg al vrolijk rond zwemmen hopelijk dat iedereen elkaar accepteert in het bakkie aan de zwem ruimte zal het niet mogen liggen.

Wat heb jij er gehaald dan ?


Ben erg blij en heb het aquarium nu ook tegen een andere muur staan als ik op de bank zit om meestal TV te kijken gaat het denk ik wel gebeuren dat ik komende tijd veel van de films of programma's mis daar ik denk ik meer het aquarium ga aankijken dan mijn TV.
 
Lekker druk bezig Mark, altijd leuk zo'n overstap, zag dat je een oproep gedaan had voor weer een meeting, jammer dat het bijna altijd op zondag is, meestal is het zondags nooit haalbaar voor mij, maar wie weet, wachten de definitieve datum af, mocht je het bakje in je schuur tegen komen kaat hey maar weten wanneer ik het kan komen halen,


Groetjes Ferry
 
Bovenaan