Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Marcel’s nano bakje blue marine 60

Status
Niet open voor verdere reacties.
Pas wel op, ze zijn goed in netelen! Die stingers kunnen een endje komen :oops:
Ja ik las dat zojuist ook op het net
Probleem is dat je in een nano niet zo heel veel ruimte hebt hij staat zoveel mogelijk op afstand van ander koraal maar nartuurlijk geen 15 cm
 
Hierbij weer een nieuwe update
Ik heb even wat tegenslagen gehad nieuw ingezet koraal dat mega heftig is gaan netelen door harpoenen af te schieten

1) mijn 2 koppige hamer liet daardoor acuut los van zijn skelet
2) een zwaar gehavende alveopora

03D2C779-9565-4C76-806E-37615E7B9409.jpeg6513B499-A56A-4383-B4AF-7373981F51DF.jpeg
 
Ik heb van de alveopora een stuk af laten zagen de kale plek doe steeds groter werd is nu weg het koraal is nu herstellende. De hamer was volledig verloren en begon af te sterven. ik heb daar een nieuwe voor moeten halen bij de LFS

nieuwe hamer
11D81CB6-8576-4508-9CF5-668F5A896B86.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Ondertussen weer wat nieuw koraal erbij gekocht en een paar stekjes gekregen mijn Xenia die groeide als kool heb ik aan een forumlid gegeven hij nam teveel plaats in, mijn bakje staat er nu weer redelijk bij ik geef het bakje even 2 weken verdiende rust. De volgende upgrade wordt een topoff systeem

zo staat het bakje er nu bij
 
Ziet er goed uit man! Lekker van genieten. Hoe is het nu met de flap?
Flap is helemaal weg en zonder middeltjes
Iedere dag de flap met een klein slangetje afgezogen een liter water per dag was daarvoor voldoende.
daarmee zoog ik ook wat zand mee dat waste ik in osmosewater en deed dit schone zand weer terug in de bak. Uiteindelijk is het een kwestie van een lange adem ik gaf me niet gewonnen de flap ook niet maar uiteindelijk gaf de flap het op en verdween volledig.
 
Ondertussen weer wat nieuw koraal erbij gekocht en een paar stekjes gekregen mijn Xenia die groeide als kool heb ik aan een forumlid gegeven hij nam teveel plaats in, mijn bakje staat er nu weer redelijk bij ik geef het bakje even 2 weken verdiende rust. De volgende upgrade wordt een topoff systeem

zo staat het bakje er nu bij
Mooi aquarium! Ik vind het altijd erg knap om zo'n klein aquarium mooi in evenwicht te houden.
 
Cherry Bomb Blastomussa merletti

ook een van mijn favorieten...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan