Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

manadarijnpitvis

Wim12

ZeewaterForum lid
Ik heb een koppel mandarijnpitvissen gereserveerd, mag deze bij de handelaar een paar weken laten zitten. Ondertussen zou ik wat levende copepods in mijn bak doen(elke week een zakje) een 3 tal weken. Voorlopig heb ik er nog maar 3 vissen inzitten( koppel percula's en 1 salarias ramosus, dus denk ik dat de copepods wel de kans krijgen om te vermenigvuldigen/groeien? Hopen dat ze daar ondertussen ook al wat diepvries aanpakken. Zou dit kunnen werken? Bak draait 1.5 jaar is 450 liter bruto. Groeten
 
Belangrijk is dat er genoeg doorgerijpt (poreuze) stenen in je bak hebt, waar allerlei micro diertjes in kunnen schuilen en zich voortplanten.
 
Belangrijk is dat er genoeg doorgerijpt (poreuze) stenen in je bak hebt, waar allerlei micro diertjes in kunnen schuilen en zich voortplanten.
Ja weet ik, had al wat opgezocht. Ik heb 's avonds al is met een lampje in de bak gekeken, maar zie eigenlijk niet echt iets. Vandaar ik voor de zekerheid wat levende copepods zou toevoegen. er zit zo een 30 a 35 kilo levend steen in. Over een 2 tal maand nog 2 mooie stukken vers levend steen aan toegevoegd waar ondertussen wel wat kokerwormen opzitten.
 
Bovenaan