Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Maarten's 300L Diamond aquarium

OP
OP
Maarten046

Maarten046

Junior Lid
Gigantisch last van dino’s, ik heb besloten al mijn koralen naar Luc te brengen en mijn rif aan te passen, het rif komt verder naar achter. De koralen zullen een aantal weekjes bij Luc blijven zodat ik mijn bak kan behandelen en alles weer in orde krijg!

Bijlagen

OP
OP
Maarten046

Maarten046

Junior Lid
Geen idee, ik denk te veel gerommeld met het rif, alle koralen staan nu bij Luc. Echt super dat hij mij wil helpen. Nu eerst van de algen afkomen. Dan het rif aanpassen en dan alles terug.

Sneakimonky

Senior Forumlid
Hoop dat het dan niet meer terug komt... maar vrees dat het enkel symptoom bestrijding is geweest en nu je het licht weer opbouwt even hard weer terug komt.

OP
OP
Maarten046

Maarten046

Junior Lid
Gedeeltelijk mee eens, dino’s zijn dood, evenals met medicijn. Medicijn filter je er weer uit met kool. Kans is even groot dat het terug komt

Nightwish

25 Years and still going
Eigenlijk helemaal mee oneens, dinoflagelaten zijn bacterien die altijd aanwezig zijn in je systeem maar opbloeien als de omstandigheden voor hun mooi uitkomen en dat is meestal op een voor ons ongunstig moment. ( teveel verandering en te snel).

Met medicijn of verduisteren is idd maar tijdelijk, medicijn zou ik zowieso afraden, een succesvol systeem valt of staat met de hulp van de "goede"bacterien. en dus de Dino's hiermee overwinnen.

Robert58

Senior Forumlid
Eigenlijk helemaal mee oneens, dinoflagelaten zijn bacterien die altijd aanwezig zijn in je systeem maar opbloeien als de omstandigheden voor hun mooi uitkomen en dat is meestal op een voor ons ongunstig moment. ( teveel verandering en te snel).

Met medicijn of verduisteren is idd maar tijdelijk, medicijn zou ik zowieso afraden, een succesvol systeem valt of staat met de hulp van de "goede"bacterien. en dus de Dino's hiermee overwinnen.
Met bovenstaand ben ik het helemaal mee eens.
Zorg dat je een stabiel milieu krijgt in je aquarium en de dino's krijgen geen kans om zich te ontwikkelen.

OP
OP
Maarten046

Maarten046

Junior Lid
Er moet ook gekeken worden naar de oorzaak, het zal een combinatie zijn geweest van silicaat, te weinig bacteriën en rommelen in de bak. Ik voeg volgende week wat extra steen toe. Terugkomend op de medicijnen, na een kuur krijg je weer een flap explosie. Het ene verdwijnt en het andere komt terug.

OP
OP
Maarten046

Maarten046

Junior Lid
Ben er ook wel heel blij mee.

Toch weer niet stil kunnen zitten. 10kg dood steen toegevoegd. Kunnen deze al een beetje indraaien, volgende week mijn rif opnieuw opbouwen. ik hoop dat aqua- medic opschiet met mijn t-controller en ATO, dan kunnen we ook weer verder. Ook ga ik even kijken voor een kastje voor de dastaco en dosing containers.

De planning:

-Rif opbouwen
-Dastaco ophalen en installeren
-Kast maken voor de dastaco, doseercontainers en eventueel een troepplankje of DJ switch🤔
-Vertex doseercontainers aanschaffen

OP
OP
Maarten046

Maarten046

Junior Lid
Net nieuws gekregen m.b.t. de ATO en T controller, ik krijg van beide een nieuwe, de Aqua-Medic ATO wordt door de groothandel omgeruild voor een Tunze 3155 met bijbetaling. Hopen dat deze beter functioneert. Nu nog wachten tot ze binnen zijn.

Kortom, heel blij met de oplossing.

Bovenaan