Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

LSD' s dagboek

LSDragon

Veteran
Vanaf nu (alles samen) èèn dag boek





01) http://www.zeewaterforum.org/forums/showthread.php?t=9683



02) http://www.zeewaterforum.org/forums/showthread.php?t=17875



03) http://www.zeewaterforum.org/forums/showthread.php?t=20676



______________________________________________________________________________________________________________________________________



Na een incidentje met het aquarium hebben we besloten om onze doorkijk bak te gaan veranderen.
We hebben de achterzijde van de bak dicht gemaakt met een plaat waar we 2 ruitjes uitgezaagd hebben. Deze hebben we tegen het aquarium aangehouden en afgetekend waar de openingen op het glas zouden komen te zitten.
 

Bijlagen

  • Stap 1 (2).JPG
    Stap 1 (2).JPG
    101,7 KB · Weergaven: 32
  • Stap 1 (3 binnen zicht).JPG
    Stap 1 (3 binnen zicht).JPG
    124 KB · Weergaven: 26
  • Stap 1 (ruiten overbrengen op t glas).JPG
    Stap 1 (ruiten overbrengen op t glas).JPG
    110,9 KB · Weergaven: 22
Vervolg:
Weer eraf gehaald en toen hebben we de ruit geverfd met blauwe verf (natuurlijk de ruitjes niet!!) moeilijk met verf die niet voor glas bestemd is dus ongeveer 2 a 3 keer moeten verven.
 

Bijlagen

  • Stap 2 (2 blauwe achtergrond).JPG
    Stap 2 (2 blauwe achtergrond).JPG
    106 KB · Weergaven: 15
  • Stap 2 ( achtergrond v binnn).JPG
    Stap 2 ( achtergrond v binnn).JPG
    146,9 KB · Weergaven: 16
Laatst bewerkt:
Ten slotte:

Plaat vastgezet! Tevens ook maar even de inrichting veranderd, aantal nieuwe koralen en vissen gehaald, en 2 moordenaars eruit gehaald. We hadden namelijk 2 zebrajuffertjes en die vielen steeds nieuwe vissen aan.
Uiteindelijk op de plaat aan de buitenkant een mooie poster geplaatst en nu is het af.
 

Bijlagen

  • Stap 3 Finish.JPG
    Stap 3 Finish.JPG
    113,1 KB · Weergaven: 40
  • Stap 3 Nieuwe inr.JPG
    Stap 3 Nieuwe inr.JPG
    142,6 KB · Weergaven: 26
  • Stap 3.JPG
    Stap 3.JPG
    147,4 KB · Weergaven: 37
Aantal foto's van de inrichting hoe die nu is... Met de dag wordt het mooier en mooier want we blijven streven naar een droomaquarium en werken daar dus ook hard aan.
 

Bijlagen

  • Zij raam.JPG
    Zij raam.JPG
    130,4 KB · Weergaven: 20
  • Nieuwe inr 01.JPG
    Nieuwe inr 01.JPG
    132,4 KB · Weergaven: 16
  • Nieuwe inr 02.JPG
    Nieuwe inr 02.JPG
    126,4 KB · Weergaven: 21
aquaglenn zei:
hallo,


wat is nou de reden om de doorkijkbak langs één zijde blauw te verven ?
is dat dezelfde vriendin die daar aan 't verven is ? ik zag ze liever bezig met de slang hoor :D :D ;)

gr..
antw op vraag a:= ????????:rolleyes: hoe verzin je zo'n vraag (spreekt voor zich denk of niet?, nooit eerder gezien???):p
antw op vraag b:= Nee, mijn "tweeling(e)" schaduw):D
 
Hoi.

Ik zag dat je eerst een overhangende rotspunt had!
Is dat niet goed bevallen?
Wil in de toekomst nl ook zo iets.
mvg.
 
charlie zei:
Hoi.

Ik zag dat je eerst een overhangende rotspunt had!
Is dat niet goed bevallen?
Wil in de toekomst nl ook zo iets.
mvg.
Jazeker dat bevalt, je kunt 't op de 9e foto zien.
Ik zie net pas dat ik geen foto gemaakt heb van de (kant waar de hangende rotspunt te zien is) linker kant van de aquarium.

Ik zal deze nemen bij de volgende update
 
dannygee zei:
tsjonge jonge wat zijn we weer vriendelijk !!!!! iedereen heeft toch zijn eigen smaak ,

Uhhhhhhhhh? Wat heeft smaak er nu weer mee te maken? We zien gewoon niet in wat voor incidentje er toe kan leiden dat je een doorkijkbak dichtschildert... En is er iets ONvriendelijks gebeurd dat ik gemist heb :confused: ?
 
dannygee zei:
tsjonge jonge wat zijn we weer vriendelijk !!!!! iedereen heeft toch zijn eigen smaak ,
Natuurlijk heeft iedereen zijn eigen smaak, gelukkig maar! Maar wat ze willen weten is waarom hij van een mooie doorkijkbak naar een mooi dicht aquarium is gegaan. Er was sprake van een incident, waarschijnlijk is iedereen gewoon benieuwd wat voor incident.
 
Koosje zei:
Natuurlijk heeft iedereen zijn eigen smaak, gelukkig maar! Maar wat ze willen weten is waarom hij van een mooie doorkijkbak naar een mooi dicht aquarium is gegaan. Er was sprake van een incident, waarschijnlijk is iedereen gewoon benieuwd wat voor incident.
:goed: Jij bent beter met de Nederlandse taal dan ik ;)

En je komt waarschijnlijk vriendelijker over...
 
Hetgeen wat ik bedoelde was waarom er gevraagd werd waarom ik maar 1 kant blauw heb geschilderd..... uit die vraag kon ik niet halen dat men wilde weten wat de link was tussen het incidentje en het dichtmaken van de achterkant van mijn bak. Er is geen directe link maar omdat dat is gebeurd had ik besloten om het dicht te maken.

Maar het ging zo: Wij konden geen goede stroming in de bak krijgen, dit vonden we 1 van de moeilijke aspecten van een doorkijkbak.
Ten tweede was het ook moeilijk om stenen te plaatsten zodat deze niet tegen de ruiten kwamen waardoor de schoonmaakmagneet en niet meer tussendoor kan.

Om het makkelijker te maken qua stroming en het plaatsen van de stenen hebben we dus besloten om de bak aan 1 kant dicht te maken. Hierbij is het makkelijker om de stenen tegen de achterwand aan te plaatsen en hebben we tevens ook meer ruimte en meer mogelijkheden. Omdat we het doorkijk effect toch een beetje wilden behouden hebben we de ruitjes gemaakt.


Dat is de reden waarom we van een doorkijk naar een minder doorkijk gingen.

Het incident: We werden op een ochtend wakker en de vloer stond blank.
Dit kwam omdat de slang van de potfilter (waar de fosfaatkiller inzit) uit de sump was gevallen. Hierdoor was het aquarium voor de helft leeggelopen, we wilden dit bijvullen maar het reservewater was niet genoeg en toen gingen we het (voor een deel) bijvullen met kraanwater. Alleen door een foutje kwam er teveel en te koud water in het aquarium, waardoor een deel van de koralen en de garnalen doodgingen.

Dus we waren genoodzaakt om nieuwe koralen en stenen te kopen toen hebben we dus ook maar besloten om de bak te herinrichten en te veranderen.
Nu zijn we een aantal maanden verder, de bak is ingericht, veranderd en alles loopt goed.
 
nou ik vind het gedurfd en een mooi iets het is weer iets apparts en wat niet iedereen heeft en dat vind ik geweldig! ga zo door is mijn mening!!:goed:


:)
 
arjen_D zei:
nou ik vind het gedurfd en een mooi iets het is weer iets apparts en wat niet iedereen heeft en dat vind ik geweldig! ga zo door is mijn mening!!:goed:


:)
Dankje Arjen.:)



Dat (appart) houden we van.
 
dannygee zei:
tsjonge jonge wat zijn we weer vriendelijk !!!!! iedereen heeft toch zijn eigen smaak ,
Wat heeft dat er nu mee te maken:confused: Ik vraag me gewoon af waarom hij dit heeft gedaan, niks vijandigs zou ik zeggen..
 
Bovenaan