Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Lipvissen in quarantainebakken i.v.m. Ontstekingen e.d.

D

dutchguy10

Guest
Ik heb toch een vraag over lipvissen waar ik graag een antwoord op zou hebben.
Ik was vorige week bij een sponsor van deze site in Breda, en daar werd me medegedeeld dat bij hun de lipvissen in quarantaine bakken zitten en dat ze daar antibiotica gebruiken omdat veel lipvissen last zouden hebben van ontstekingen en andere dingen.
Ik heb ook best wel een aantal lipvissen in mijn aqua maar daar zijn nooit problemen mee en doen het gewoon goed.
Ik heb bij de sponsor ook nog 5 lipvissen gekocht en in de bak gezet en daarna niet 1 meer gezien.

Nou is mijn vraag worden de lipvissen bij meer winkeliers in de antibiotica gezet en is dit werkelijk nodig? Ik vond het een raar verhaal omdat ik bij de winkeliers waar ik normaal kom vlgs mij niet het geval is.

Gr. Rene

STUIFBOL

Senior Forumlid
Bij sommige winkeliers wel, bij andere niet.....beide groothandels gebruiken het wel en dat is meestal wel nodig ook...volgens mij.
Dat je de lipvissen enkele dagen niet ziet is normaal,deze duiken namelijk in het zand....ik heb er zelfs eentje die 8 dagen in het zand heeft geslapen voor deze te voorschijn kwam....doet het momenteel echter uitstekend.[
QUOTE=dutchguy10;950646]Ik heb toch een vraag over lipvissen waar ik graag een antwoord op zou hebben.
Ik was vorige week bij een sponsor van deze site in Breda, en daar werd me medegedeeld dat bij hun de lipvissen in quarantaine bakken zitten en dat ze daar antibiotica gebruiken omdat veel lipvissen last zouden hebben van ontstekingen en andere dingen.
Ik heb ook best wel een aantal lipvissen in mijn aqua maar daar zijn nooit problemen mee en doen het gewoon goed.
Ik heb bij de sponsor ook nog 5 lipvissen gekocht en in de bak gezet en daarna niet 1 meer gezien.

Nou is mijn vraag worden de lipvissen bij meer winkeliers in de antibiotica gezet en is dit werkelijk nodig? Ik vond het een raar verhaal omdat ik bij de winkeliers waar ik normaal kom vlgs mij niet het geval is.

Gr. Rene[/QUOTE]

Bovenaan