Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Lichtschema's Philips coralcare gen 1 (V1 of V2)

Weer wat geleerd! Rechts moet je dus eigenlijk niet naar kijken dat heeft niks met het dagprogramma te maken.

Links is de uiteindelijke stand waar de lamp op gaat draaien berekend vanaf de 190watt. Max vermogen.

Mijn programma zou dan maar pieken tot 85%rond de klok van 15 uur.. De rest op 70%.. En vanaf dan afbouwend en opbouwend. Dus tussen 12 en 18 heb ik het meeste vermogen. Dit is een redelijk korte tijd. Eens kijken wat we kunnen tunen komende weken.

Eens kijken wat we kunnen tunen komende weken.

Is ook afhankelijk van wat je wilt bereiken bij je koralen.
Visueel meer kleur, dan moet moet op de blauw kanaal geen richten.
Wil je meer groei, dan moet je meer op het witte kanaal richten.

Persoonlijk ben ik van mening dat veel hobbyisten de witte kanalen (te) weinig gebruiken en puur de hele dag die pop-up kleurtjes wensen te zien.
Op het hoogte punt van de dag draaien mijn lampen bijvoorbeeld meer op de witte dan op het blauwe kanaal.
Ben nu aan het werk (dat was wel een van de weinige voordelen van de lockdown, winkel was dicht) maar zal later vandaag mijn schema posten.

Bij deze mijn schema.

Screenshot_2022-01-16-17-36-19-81_1a83c47d56cd3b544b6eb4c1f046f06f.jpg

De tijden, percentage en kleur verdeling

Screenshot_2022-01-16-17-37-32-34.jpg

Zijn dus de gen 1 versie 2 lampen, aangestuurd door de wifi controller (gen 2?)

Bij deze mijn schema.

Bekijk bijlage 578754

De tijden, percentage en kleur verdeling

Bekijk bijlage 578755

Zijn dus de gen 1 versie 2 lampen, aangestuurd door de wifi controller (gen 2?)
Nice, dat kan dus ook al? De wificontroller er tussen hangen?
Even een vergelijk, iedereen zit dus tussen 12 en 18 in de piek boven de 70% dit zou dan ook het gebied zijn waar de mogelijkheden liggen betreft tuning voor SPS.? Daarnaast is er inderdaad veel te experimenteren met de kleuren. Ik vond hem inderdaad wat gelig over komen maar staat niet zo ingesteld dat ik alleen maar de gehele dag de knal kleurtjes krijg. Ben aan het zoeken naar het gebied van helder wit en balans tussen blauw en geel.

Welke uren je piekt maakt niet uit. Het hangt ervan af wanneer jouw meeste kijkuren zijn 😉.
6 tot 8 uren degelijk vermogen al naargelang je bezetting en wat op en afbouw.
Ik werk in ploegendiensten en ben ook altijd vroeg wakker. De dagen dat ik s avonds thuis ben, ga ik meestal rond 22u onder de wol. Maar om 6u ben ik altijd ten laatste wakker 😉. Ik ben vrij veel overdag thuis, daarmee dat mijn piek al om 10u30 begint. Bij sommige aquarianen gaan de lampen pas om 10u aan 😄.

Laatst bewerkt:
En bovendien is uw nieuwe draadloze controller ook compatibel met CoralCare Gen1-armaturen.# Google is your friend.

Ja dus 😎
Tevens geef je bij deze controller in de software aan of er g1v1, g1v2 of g2 lampen zijn aangesloten. (Enkel 1 soort lamp per controller mogelijk, dus alle uitgangen een gelijke versie lamp)

Iedere lamp versie heeft een iets andere aansturing van de licht kleuren.
Zo zag ik iets meer blauw, nadat ik ter vergelijking 2 lampen op de wifi controller had aangesloten en 2 lampen op nog op de oude type controller (bij identieke programmering)

Even off topic: heeft philips met het coral care design ook de zwembad wereld veroverd? 😎

Bekijk bijlage 579008
Bekijk bijlage 579009
Klopt, de behuizing van de Coralcare zijn gepikt van een andere serie. Bij de gen 2 komt de behuizing van de GentleSpace 3e generatie, vermoed de BY480-2DPP.
Je kan er zelfs ophangbeugels voor krijgen, welke je kan gebruiken met schroefdraad aan de zijkant. Snap niet dat deze optie niet bij de Coralcare variant word aangeboden, enkel een staaldraad ophangsysteem.

Vr Gr Bart

Laatst bewerkt:
Klopt, de behuizing van de Coralcare zijn gepikt van een andere serie. Bij de gen 2 komt de behuizing van de GentleSpace 3e generatie, vermoed de BY480-2DPP.
Je kan er zelfs ophangbeugels voor krijgen, welke je kan gebruiken met schroefdraad aan de zijkant. Snap niet dat deze optie niet bij de Coralcare variant word aangeboden, enkel een staaldraad ophangsysteem.

Vr Gr Bart

Wow, dit is wel ff handig zeg (voor diegenen die niet aan hun plafond willen hangen):

Als ze dit eens bij een Coral Care zouden doen....

We hebben hier eens wat marktonderzoek naar gedaan en daaruit bleek dat dit type beugel echt niet zo handig is.
Als men (denk bijvoorbeeld aan onderhoud van je bak) de lamp iets hoger/lager wilt hangen wilt men een configureerbare (hoogte) ophanging hebben.
Voor prof klanten zoals dierentuinen hebben we deze brackets wel eerder bij Coralcare geleverd; maar voor consumenten is het eigenlijk te log en onhandig.

Goedendag Allen, Ik heb sinds afgelopen weekend 3 coral care gen 1 lampen hangen.
Ben er erg tevreden mee ! alleen ben niet zo handig met instellen... zijn er ergens lichtschema's te vinden welke ik zo kan downloaden ?

alvast bedankt. groetjes Dennis

Goedendag Allen, Ik heb sinds afgelopen weekend 3 coral care gen 1 lampen hangen.
Ben er erg tevreden mee ! alleen ben niet zo handig met instellen... zijn er ergens lichtschema's te vinden welke ik zo kan downloaden ?

alvast bedankt. groetjes Dennisjeje zou kunnen kijken naar de standaard programma’s die in de app staan. Ik weet niet hoe deze lampen aangestuurd worden ik heb zelf de gen 2.
Wel kan je op de gen 1 ook de wifi controller aansluiten.

Er is ook een Facebook groep

Back
Bovenaan