Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

lichtschema en daglicht

Camielkes

ZeewaterForum lid
Een vraag uit interesse. Ons licht brandt vanaf 12;00 tot en met 22;00. De reden hiervoor is dat wij overdag meestal weg zijn ivm werk. Daarom kunnen wij eigenlijk alleen in de avond van onze bak genieten. Nu vroeg ik mij af wat voor effect dit lichtschema precies heeft op de bak, omdat het aquarium natuurlijk ook daglicht opvangt voordat de licht aan gaan om 12;00 (de bak staat niet in direct zonlicht). Zou dit negatieve gevolgen kunnen hebben?
 
Ik heb er zelf nooit negatieve gevolgen van gezien, ik vind je totale verlichtingstijd echter wel wat kort. 12 uur licht waarvan 8 uur ‘volle bak’ gaf mij de beste koraalgroei.
 
Hangt er vanaf hoeveel par licht er over die uren en ver gaan macphisto.
Hangt v d verlichting af en of je u photoinhibition bereikt of niet 😊
 
Ik heb er zelf nooit negatieve gevolgen van gezien, ik vind je totale verlichtingstijd echter wel wat kort. 12 uur licht waarvan 8 uur ‘volle bak’ gaf mij de beste koraalgroei.
Ik heb drie hydra 32 Hd hangen. Bulk Reef Supply (BRS) heeft in een youtube video uitgelegd wat volgens hun de ideale afstellingen voor deze lampen zijn aan de hand van PAR meters. Ik heb deze instellingen van hun overgenomen.
 
Bovenaan