Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Lezing: Keizersvissen en koraalvlinders MET koralen - Tilburg 20 maart

Koen W.

Junior Lid
AV Ons Genoegen nodigt je van harte uit voor een boeiende lezing over keizersvissen en koraalvlinders MET koralen, verzorgd door Tanne Hoff.

Keizersvissen en koraalvlinders: wie vindt ze niet mooi? In de boeken en online staat vrijwel overal geschreven dat het combineren van deze vissen met koralen vrijwel gegarandeerd mis gaat. Soms zou het combineren goed gaan, maar dat is onvoorspelbaar. In deze lezing wordt uitgelegd dat het combineren van deze vissen met koralen wél mogelijk is en wat daarvoor nodig is. Ook wordt uitgelegd dat het gedrag minder onvoorspelbaar is dan het lijkt. Geef toe: mooie koralen én dit soort vissen: de ultieme combinatie in een aquarium

Datum: donderdag 20 maart
De Oliemeulen, Reitse Hoevenstraat 30, 5042 EH Tilburg
Zaal open: 19:30 | Aanvang: 20:00
Toegang vrij

Ik heb er zin in!

Thanks @Tanne
Mijn avontuur aan vissen is nog maar gering. Ik zit meer op het koraal. Het was erg interessant en zeker weer wat geleerd.
Ik denk dat de heren aanwezig wel verliefd zijn geworden op dat soort vissen.

Leuk ook om de verenging Ons Genoegen eens te ontmoeten. Ik ben eigenlijk nooit lid geweest van een club, en merkte toch dat ik het wel leuk vond om met wat gelijkgestemde te spreken.

Owja, jij mij een beetje pesten met een Eibli, dus dan heb ik deze lullige foto voor je ;)
(vraag me niet waar dit over ging)

_RVM7969.jpg

35 jaar geleden toen ik een klein veel te druk mannetje was, stuurde mijn ouders me gewoon vrij regelmatig naar de Oliemeulen :)

De Oliemeulen is een soort mini dierentuin in Tilburg. Reptielen, insecten, amphibien maar ook zoogdieren. Ik kon nu niet naar buiten dus weet niet of ze nog stokstaartjes hebben... Maar alleen daarom ging ik er vroeger al heen. Uren en uren staan kijken naar die beestjes. Prachtig.

De lezing vandaag was daar ook, en ik kwam binnen met kippenvel. Ik ben er 20 jaar niet geweest, maar voelde me meteen thuis eigenlijk. Het is wel veranderd maar nog steeds enorm leuk.

Ik heb een klein deel gezien vandaag en wat foto's gemaakt. Ik kan dit niet. Ik kan echt uitstluitend zeewateraquaria fotograferen dus wist niet wat ik in moest stellen op mijn camera. De meeste zijn mislukt en er zijn nog 200 meer dieren te zien...

Owja, en ik had de perfect plek met licht voor foto's van de presentatie, maar toen ging iemand een lamp uitdoen. Iedereen blij... ik balen :ROFLMAO:.

Maar hier een aantal.
_RVM7919.jpg
_RVM7937.jpg
_RVM7940.jpg

_RVM7933.jpg

_RVM7926.jpg
_RVM7953.jpg

_RVM7943.jpg

_RVM7945.jpg

_RVM7961.jpg

Leuk om te zien was dat deze plant ruim uitgewisseld werd. Ze spraken erover alsof het een mega bijzonder duur stuk koraal was.
Iedereen wilde wel een zakje van deze plant. Het was een Epifyt.

Het hotte item van de avond.

_RVM7960.jpg

Laatst bewerkt:
Thanks @Tanne
Mijn avontuur aan vissen is nog maar gering. Ik zit meer op het koraal. Het was erg interessant en zeker weer wat geleerd.
Ik denk dat de heren aanwezig wel verliefd zijn geworden op dat soort vissen.

Leuk ook om de verenging Ons Genoegen eens te ontmoeten. Ik ben eigenlijk nooit lid geweest van een club, en merkte toch dat ik het wel leuk vond om met wat gelijkgestemde te spreken.

Owja, jij mij een beetje pesten met een Eibli, dus dan heb ik deze lullige foto voor je ;)
(vraag me niet waar dit over ging)

Bekijk bijlage 650510
Hier legde ik uit welk deel van de aquarianen de eibli daadwerkelijk een mooie vis vond :ROFLMAO:

Serieus: leuk dat je er was en bedankt voor de foto-reportage. Dit was beslist een van de meest bijzondere plekken waar ik ooit een lezing gehouden heb :)

Back
Bovenaan