Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Levend steen kopen ?

RBEEK2750

ZeewaterForum lid
Levend steen dat nu wordt aangeboden zijn gewoon met alg begroeide keien Heb nu opgestart met reel reef rock en dat is me heel goed bevallen Geen algen explosie en na 3 weken waren de waardeszo goed dat de eerste dieren erin zijn gegaan Het lelijke levend steen uit de carib is nog duur ook

Tanne

Tanne
levendsteen uit het caribisch gebied is nog te koop, bij de groothandel ligt nog genoeg op voorraad.

Een winkelier moet er nog steeds aan kunnen komen.
Inderdaad. Qua porositeit en vorm doet het niet onder voor het destijds erg mooie Indonesische steen. De begroeiing vind ik zelf ook dik in orde. Beslist niet vergelijkbaar met het inderdaad lelijke en loodzware Caribische steen dat je zo'n tien jaar geleden nog wel eens tegenkwam. Geheel starten met levend steen is niet nodig, maar weglaten beschouw ik beslist als een gemiste kans.

Overigens is het genoemde Real Reef Rock een erg mooi materiaal om veilig (qua afgifte van stoffen!) in te kunnen zetten.

OP
Red Sea reefer 525 xl del

Red Sea reefer 525 xl del

ZeewaterForum lid
Ja het lijkt mij dat je net als een zoetwaterbak ook een zoutwaterbak kunt enten?
Bacteriën van reelreef rock en de andere helft vers levend steen.
Ik begreep ook dat die bacteriën cultuur lineair meegroeit met de afvalstoffen? Dan zou half om half goed moeten gaan dacht ik?
En er wordt ook gesproken over vers leven steen toe te voegen na enige tijd? Waarom is dat nodig dan? Voor nieuw vers leven wellicht, dat haal je niet uit reel reef rock toch? Of begrijp ik het niet?

Bovenaan