Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

led balk

peyke

ZeewaterForum lid
Hoi,

ik heb op het moment een shin mao staan met de originele lichtkap erboven.(60 cm breed)
aangezien dit een pl verlichting is en niet helemaal optimaal wil ik dit gaan veranderen.

ik wil vooral lps koralen(snoepkleurtjes) gaan houden en een enkele sps.(die ik al heb)

Nu heb ik een tl5 balkje aangeschaft met ati buizen.
Maar nu ben nog opzoek naar een led balk die alleen het blauwe spectrum uitzendt zodat de snoepkleurtje mooi oplichten.

Ik had zelf al de vertex illumilux gezien maar deze is best wel prijzig, zeker gezien het feit dat de shin mao geen jaren zal staan en uiteindelijk(over 1 jaar ofzo) vervangen zal worden door een grotere bak.

welke ledbalkjes van 60 cm zijn nog meer goed/ aan te raden maar die iets goedkoper zijn?
Ik weet niet hoe de blauwe jmb ledbalkjes zijn en of die de juiste Nm hebben? en dus ook de kleurtjes mooi eruit laten springen
 
Mijn mening is laat het zoals het is nu led en t5 je ku t ook blauwe t5jes nemen dat lijkt me de goedkoopste manier voor een bak die je toch gaat verruilen
 
Bovenaan