Marc'sReef
ZeewaterForum lid
Goed bedoeld advies maar dit is veel te rigoureus. Deze bak is prima te redden.Ik zal je vertellen je bent helemaal verkeerd begonnen om zo op deze manier je bak te belasten komt het niet goed vandaar deze rommel in je aquarium.ga eerst veel lezen dat helpt en de stenen ik zou ze weggooien en dan langzaam met echt levend steen beginnen hoewel het behoorlijk aan de prijs is.het filtergebeuren ik weet niet wat voor filter je gebruikt een biologisch filter dat heet nu een sumb dat werkt altijd'.Ik heb nu een nano aquarium van 135 LTR groot zat voor een ouwe man van drieenzeventig en een veertig jaar ervaring.de alg in jou aquarium heb ik nog nooit gezien maar dit ziet er niet goed uit.Ik ben CAREL UIT DEN HELDER,IK wil je best wel met raad en daad bijstaan misschien doe je je best maar dit is erg zonde.groetjes
Een sump is geen filter. Een sump is een glazen bak, niks meer niks minder. Bovendien heeft deze bak een sump.
Alle stenen weggooien is echt zonde en flinke geldverspilling. Als je echt levend steen wilt, koop dan een paar kilo en leg het erbij.
Je balans is nu weg. Stop met doseringen en wacht het af. Blijf algen plukken en dweggooien en voer spaarzaam. Je opruimploeg kan niks met deze algen en je vossekop laat het kennelijk afweten. Wil je dit met grazes oplossen: zeehaas, egels en mitrax krabben.