Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Koraal met een verhaal...

Wellicht leuk als je een koraal met een “verhaal” hebt om dat verhaal met foto hier te plaatsen.

De vorige eigenaar van mijn aquarium was niet zo succesvol; bijna alles was dood of bijna dood toen ik het kwam ophalen.

Met opruimen en uitzoeken van alle ellende viel me in een skeletje een miniscuul groen puntje op van een paar mm groot. Ik had het al bijna weg gegooid...

Hij is nu (10 maanden later) bijna 2 cm, wel nog eenzaam en alleen, maar misschien lukt het me wel om deze ene poliep te laten uitbreiden.8EEA372F-5393-468D-AC08-08AD7E8BEAAD.jpeg
 
Ha , een ducosamnia
 
Bekend verhaal. Koralen hebben de naam gevoelig te zijn en te sterven als wij niet goed genoeg voor ze zorgen. Dat is maar al te waar.

Maarrrr het is soms ook net onkruid. Er hoeft nog maar een klein beetje leven aanwezig te zijn en onder de juiste omstandigheden kan het koraal herstellen en als het de tijd krijgt kan het uitgroeien tot een mooie kolonie.
 
Bovenaan