Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Koraal lijkt dood te gaan.. wat gaat er mis?

Sens2006

ZeewaterForum lid
Dag allemaal,

Mijn stylo lijkt steeds meer dood te gaan.. er staan geen andere koralen in de buurt.. mijn water waarden zijn. Goed ( salinity 1.024 magnesium 1350 calcium 445 alk 9.1
Temperatuur varieert tussen 26.3 en 25 dit komt mogelijk door de opvoerpomp...

Hulp is gewenst

zeefanaat

Senior Forumlid
Tsja, dat vind ik een lastige te beantwoorden. Heb zelf in het verleden een stylo gehad die vrij snel dood ging, nog een stek van kunnen maken en op een andere plek gezet met minder stroming en daar doet ie het goed. Zeg het maar...
Als het lukt zou ik em eens op een andere plek zetten.

Macphisto

ZeewaterForum gebruiker
Ik vind je KH aan de hoge kant, zeker voor sps heb er ook problemen mee gehad.
Tussen 7 en 8,5 gaat het prima maar daarboven is het lastig.

En ja, er zijn schitterende SPS bakken met een KH van 12 maar bij mij gaat zoiets op de een of andere manier fout.

Sneakimonky

Senior Forumlid
Nou kijk... de montipora plaat doet het volgens mij wel.. de cactus sterft maar volgens mij is dat al bezig sinds de plaatsing... de stylo deed het goed . Heb hem nu gestekt en hoop dat die op twee verschillende plekken wel leeft
Ik moet zeggen dat ik geen van alle er echt goed bij vind staan.
Denk dat hier meer aan de hand is...

Vertel ook wat over je manier van aquarium houden, doe je waterwissels, wat voeg je toe en geef is een uitgebreide water analyse door dus zoals mesfito al aangeeft ook de micro elementen.

Bovenaan