Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

koraal dippen hoe werkt dit ?

Marcel oosterhof

ZeewaterForum lid
ik heb al een paar keer koraal gekocht waarbij ik steeds ook wat ongewenste bewoners mijn bak binnenhaalde.
mijn nanobakje is klein en kwetsbaar ik wil daar eigenlijk geen risico meer mee nemen.
soms hoor ik mensen over koraal dippen, dit schijnt goed te helpen, vreemd genoeg kan ik er met de zoekfunctie niet veel over vinden.

kan iemand mij uitleggen hoe dat dippen werkt ?
 
Je koopt bij je lfs bv koral dip van fauna marine , dan neem je een bakje zeewater , voeg hier wat dip aan toe,en plaats je koraal er enige tijd in , daarna afspoelen in schoon aquarium water.
de dosis en tijd staan op het flesje.
dippen werkt echter niet tegen vallona alg , dus altijd de stek goed bekijken 😄😄

https://www.seaflower.nl/the-dip-25...MIwtf0j9ak7AIVChd7Ch17QQWeEAQYASABEgJU_vD_BwE

succes peter
Hee Peter bedankt dit is duidelijke uitleg super dank je !!!
 
ik heb al een paar keer koraal gekocht waarbij ik steeds ook wat ongewenste bewoners mijn bak binnenhaalde.
mijn nanobakje is klein en kwetsbaar ik wil daar eigenlijk geen risico meer mee nemen.
soms hoor ik mensen over koraal dippen, dit schijnt goed te helpen, vreemd genoeg kan ik er met de zoekfunctie niet veel over vinden.

kan iemand mij uitleggen hoe dat dippen werkt ?
K-reef opzoeken op YouTube. Die heeft daar een filmpje over.
 
Bovenaan