Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Koppel rode dwergkeizers/ loricula's

Pingponger

ZeewaterForum gebruiker
Hallo allen,

heb al een tijdje een koppel rode dwergkeizers zwemmen. Ze doen het goed en zijn prachtig in de bak, maar....
Sinds kort pikt het vrouwtje van enkele koralen aan de poliepen. Kan het komen doordat mijn waterkwaliteit beter is geworden en er teweinig algen groeien??? Ik voer ze wat meer, zeker 2 keer per dag (vanwege mijn anthiassen is dat sowieso wel handig), maar het heeft weinig effect op het gedrag van het vrouwtje. Het mannetje toont geen pikgedrag naar koraal.
Iemand tips om het vrouwtje te heropvoeden?

Groet Hugo
 
Hallo allen,

heb al een tijdje een koppel rode dwergkeizers zwemmen. Ze doen het goed en zijn prachtig in de bak, maar....
Sinds kort pikt het vrouwtje van enkele koralen aan de poliepen. Kan het komen doordat mijn waterkwaliteit beter is geworden en er teweinig algen groeien??? Ik voer ze wat meer, zeker 2 keer per dag (vanwege mijn anthiassen is dat sowieso wel handig), maar het heeft weinig effect op het gedrag van het vrouwtje. Het mannetje toont geen pikgedrag naar koraal.
Iemand tips om het vrouwtje te heropvoeden?

Groet Hugo

Ja,niks aan te doen.Is een dwergkeizer.Altijd een risico.Mijne pikt iedere keer aan doopvontschelp als hij langs komt.Scheelt is een grote bak,valt nog mee.Succes

grzt
Luc
 
ik heb lang geleden op een forum in de vs gelezen dat sommige dwergkeizers pikken omdat ze wat te kort komen....
Daar hebben ze dat opgelost met honing .
Als je korrelvoer gebruikt kun je wat honing in de magnetron vloeibaar maken en het voer er door heen rollen.
Daarna er mee voeren.
Het scheen dat dit hielp.

hoop dat je hier wat mee kunt.

succes peter
 
Bedankt voor de reacties.
Honing had ik nog niet eerder gehoord, maar proberen kan altijd.
Zou het helpen als ik er een andere dwergkeizersoort bij in plaats?
Dan zijn ze waarschijnlijk meer met elkaar bezig dan met pikken aan de koralen.
Wat denken jullie?

Groet hugo

ps: Hij heeft het vooral gemunt op de roze buttens en verschillende soorten steenkoraal met lange poliepen.
De andere buttens laat hij met rust :confused:...
 
Denk gewoon hoe het beesje zelf is heb er 1 gehad 9 jaar terug nooit last van gehad echt een lief dier...

En heb begin van dit jaar 1 overgenomen van forum lid..en was gewoon een etter bij nieuwe vis inbrengen maak hij ze het leven zuur..en pikte en rukte aan me koralen...mischien had ik wel een pot honing in moeten gooien!!

denk puur aan karakter!! mooie vissen zeker een koppel! maar ik waag me er niet meer aan..
 
Heb de honing geprobeerd! Niet geschoten is altijd mis...maar helaas geen reactie.
Nog een paar dagen proberen...
Het zijn prachtige vissen en doen de andere vissen niet veel schade toe (soms een snauw).
Gelukkig blijven ze van de meeste koralen af.

Groet Hugo
 
Denk gewoon hoe het beesje zelf is heb er 1 gehad 9 jaar terug nooit last van gehad echt een lief dier...

En heb begin van dit jaar 1 overgenomen van forum lid..en was gewoon een etter bij nieuwe vis inbrengen maak hij ze het leven zuur..en pikte en rukte aan me koralen...mischien had ik wel een pot honing in moeten gooien!!

denk puur aan karakter!! mooie vissen zeker een koppel! maar ik waag me er niet meer aan..

heb er ook een zwemmen een pracht dier persoonlijk vind ik het de mooiste van de keizers maar dat is smaak, en nog nooit problemen gehad qwa karakter of dat hij ad van steen koraal je moet er mazzel mee hebben en dat heb ik dan Sander
 
Ja die kleur wil ik best in me bak hebben maar ik had er 1 met een k karakter mischien was die ruimte te klein dat hij zich verveelde maar als ik klein vis bij deed waren ze niet veilig..me midas had steeds ruzie met hem ..tot de dood van de midas en hapte erg.. elke vis die ik er in deed nieuw kwam die schele aan..erg irritant dus ja..had beter een imprator kunnen inzetten denk minder problemen:p die van jou is goed afgericht fred.mazzelpik
 
Update:

Mijn vrouwtje v.d. rode dwergkeizers hapt nog steeds regelmatig aan een aantal steenkoralen (stylo en possilophora) en aan de roze buttens.
Helaas blijven daardoor enkele koralen in staan....
Hopelijk blijft het hierbij qua schade want ik vind het gedrag van de keizers daarbuiten (vooral in de avond) erg tof.

Groet Hugo
 
laatste update

De beide keizers zijn weer helemaal ok! Ze pikken niet meer aan de koralen (al zie ik de roze buttens nog steeds niet helemaal uit staan) dus... Waar het aan ligt, durf ik niet te zeggen. Ik voeg de laatste tijd wel bio-cal toe en voer iets meer vriesvoer (omdat ik een groep anthiassen heb).
Eigenlijk maakt het me niet uit......zolang ze zich maar gedragen hahahhahahhaha.

Groet Hugo
 
Bovenaan