Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

kleine lekkage bij Blue Marine Chiller 800

Ryuk

ZeewaterForum lid
Beste leden,

Ik heb sinds kort een Blue Marine Chiller 800 aangeschaft.
Ik moet zeggen , een geweldig apparaat en zeker een aanrader, werkt prima.
Even afwachten hoe hij het in de zomer gaat doen uiteraard.

Mijn vraag is echter , er is een kleine waterlekkage bij de invoerslang
De slang zit op een mondstuk en aan de andere kant van dit mondstuk zit een rubber ring die je dan door middel van schroefdraad op de chiller schroeft.
Iemand enig idee hoe het komt dat hij daar een druppeltje lekt?
Bij de uitvoer echter geen problemen dus mijn eigen idee was dat ik misschien een te sterk aanvoerpompje heb dus heb deze al wat geknepen , helaas zonder succes.
Heb ook het rubber al eens vervangen, ook zonder succes.
Vandaag nog maar wat meer geknepen en even afwachten tot morgen.

Iemand nog enig idee/ ervaringen hiermee?

M.v.g Ryuk
 
Ik zou de slag koppeling weer los halen. Nogmaals alles goed schoonmaken en bekijken of nergens een klein scheurtje oid zit.
Als je de rubbers heb vervangen is dit iig niet het probleem.
 
Rubber nakijken op beschadiging, invetten met siliconenvet en normaal aandraaien. Als het koppelstuk of de aansluiting op de koeler niet is gebarsten, dan moet het op deze manier dicht zijn. "Een te zware pomp" kan niet de oorzaak zijn. Met zoutwater dat van bovenaf in je koeler loopt, komt het niet goed
 
ik heb de pomp iets geknepen en dit was schijnbaar de oorzaak.
De lekkage is verholpen.

Bedankt voor jullie reacties
 
Of is de lekkage dicht geslipt door wat zoutkristallen, zou het wel in het oog houden voorlopig als de afvoer van je koeler niet genepen of op een andere manier tegendruk opbouw heeft is het goed
 
Bovenaan