Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Kiezelalg en weet niet hoe ik het weg krijg.HELP

Je kan ook problemen krijgen als er nog wat resten aan zon schedel zitten als die de bak ingaat. Vrouw of ex altijd eerst goed schoonmaken in zoutzuur.
Zonder ongein, het zou best de bron van alle ellende kunnen zijn. Die dingen zijn niet echt gemaakt met het oog op zeewater. Grote kans dat er verf/kleurstoffen etc lekken..
 
Nieuwe foto vandaag bruin kleur blijft weg. Dus mijn bodem was te vuil door etensresten en dergelijke. Heb mijn stroming nu anders geplaats wat zichtbaar verschil geeft. Nu nog een zware wave maker bij kopen.
 

Bijlagen

  • IMG_20200623_115155.jpg
    IMG_20200623_115155.jpg
    168,2 KB · Weergaven: 50
Waar Wortel87 (naast zijn grapje over de herkomst van de schedel) en Patrick op doelen:
Die schedel die op de bodem ligt. Dergelijke "ornamenten" zijn vaak niet zeewaterbestendig en/of reef safe en kunnen chemicaliën afgeven aan het water. Deze stoffen kunnen algengroei induceren en andere nadelige effecten hebben (werking afschuimer beïnvloeden, giftig zijn voor lagere dieren, koralen, vissen).

Dat de bruine kleur 1 dag weg blijft zegt nog bijzonder weinig helaas.
De andere stroming kan zeker helpen, maar de komende week/weken gaan daadwerkelijk duidelijkheid geven.
 
Waar Wortel87 (naast zijn grapje over de herkomst van de schedel) en Patrick op doelen:
Die schedel die op de bodem ligt. Dergelijke "ornamenten" zijn vaak niet zeewaterbestendig en/of reef safe en kunnen chemicaliën afgeven aan het water. Deze stoffen kunnen algengroei induceren en andere nadelige effecten hebben (werking afschuimer beïnvloeden, giftig zijn voor lagere dieren, koralen, vissen).

Dat de bruine kleur 1 dag weg blijft zegt nog bijzonder weinig helaas.
De andere stroming kan zeker helpen, maar de komende week/weken gaan daadwerkelijk duidelijkheid geven.
De schedel is nog maar pas 3dagen geleden in de aquarium geplaatst. Dus het bruin komt niet van de schedel. Maar zal er op letten of er iets negatiefs verandert door de schedel. Er is veel vuil uit de bodem gekomen door het opzuigen mijn water is duidelijk veel helder en het opervlakte ook daar drijft niets meer op. Koralen staan mooier. Hou jullie op de hoogte maar dit was geen Dino daar ben ik nog steeds zeker van.
 
Ik heb net een video gemaakt van hoe hij er nu bij staat maar kan dit hier niet posten dus heb ik het op mijn YouTube kanaal gezet zal de link doorsturen.
 
We zijn 2 weken verder de bruine lag blijft weg. Alles ziet er proper uit. Heb de bodem nog geregeld gereinigd. En is tot nu toe niet meer terug gekomen.
 

Bijlagen

  • IMG_20200707_154125.jpg
    IMG_20200707_154125.jpg
    190,1 KB · Weergaven: 52
  • IMG_20200707_154153.jpg
    IMG_20200707_154153.jpg
    227,1 KB · Weergaven: 52
Raar dt ik hier geen reactie of likes op krijg 🙄🤔. Had gelijk dat het geen dino's waren🤷‍♂️. Heb gedaan wat ik dacht dat juiste was en wat sommige hier zijden. Mooi resultaat nu
 
Alsjeblieft. Een like van mij.

Maar in ieder geval top dat het nu draait zoals je voor ogen hebt!
 

Bijlagen

  • 201603_2341_ieghb_sm.jpg
    201603_2341_ieghb_sm.jpg
    17,5 KB · Weergaven: 6
Dus concreet: bruine troep opgezogen, osmosewater met 0 tds en een zwaarderr stroming en het probleempje is opgelost?
Water met 0 tds lijkt me wel heel sterk. Ik had een zwaardere en nieuw gekocht onlangs. En mijn tds meter meet elke keer een 005 a 006ppm lager haal ik niet ze en das ok als het maar niet boven de 010 ppm komt. En idd de bodem heel goed gekuist en zwaardere stroming gestoken heb en het is nog steeds niet terug gekomen.
 
Bovenaan